Na één jaar op non actief als piloot was het woensdag terug de beurt aan mij om de handschoenen aan te trekken. Nadat de Manta tijdens de winter door kb technics op punt werd gezet, was de shakedown een ideaal moment om te testen. Op het einde van de shakedown kreeg ik wel goed gevoel in de wagen over het gladde asfalt. Copiloot van dienst op zaterdag was Gert Jan Carrette. Het was de eerste maal dat we samen een rally reden.
Op de 2de verkenning op vrijdag kreeg ik de nota’s nog niet zoals ik het wou en ik maakte mij voor zaterdag toch een beetje zorgen. Maar we hadden eigenlijk maar 1 doel, ons amuseren op de gevaarlijke wegen in Tielt en de wedstrijd uitrijden. In de voormiddag probeerde ik vooral om wedstrijdritme op te doen en een goed gevoel te krijgen met de wagen en de grip van de banden. In de namiddag heb ik, zonder risico’s te nemen, mijn tijden proberen te verbeteren wat wel behoorlijk lukte. Op deze manier eindigde we op een 12de plaats. Buiten 1 warm momentje op einde van Schuiferskapelle was dit voor ons een geslaagde rally zonder risico’s.
Ik hoop zo vlug mogelijk terug een rally te kunnen rijden en nieuwe sponsors aan te trekken zodat ik blijvende progressie kan maken als beginnende rallypiloot. Ik dank alvast mijn sponsors die dit allemaal mogelijk maakten: HVAC RIGOLE#BECAUSNV#VANLANDUYT#DEKRISCO#SNPWEAR#S-CONCEPT.
Copiloten die interesse hebben om samen een wedstrijd te rijden mogen mij steeds contacteren daar ik nog geen vaste copiloot heb.
Wouter Gevaert