In het winterseizoen hebben we onze M3 grondig voorbereid op deze rally met o.a. een nieuwe schokdempers van Samsonas met hydraulische bumpstops. Na enkele kleine testsessies hebben we snel de goede afstelling gevonden voor deze nieuw ontwikkelde schokdempers.
Op de openingsproef slaagden we er namelijk in om onmiddellijk de scratch te draaien. De afstelling was top en de toon was meteen gezet voor het seizoen 2019. De verschillen met Van den Brand en Diels waren echter zeer klein. Het beloofde een spannende rally te worden waar voor elke seconde moet gevochten worden. In deze strijd mispakte Van den Brand zich op KP3 waarbij hij een koprol maakte die hem tot opgave dwong. Het verschil met Diels bedroeg bij het einde van de eerste lus na 4 proeven slechts 7 seconden in ons nadeel. Helaas werden we in de 2de lus geconfronteerd met een olielek aan de servopomp waardoor de stuurbekrachtiging volledig weg viel. Een BMW met een 6-cylinder op de voortrein besturen zonder servo is bijna onmogelijk. Onvermijdelijk hebben we hierdoor flink wat tijd verloren maar we zijn erin geslaagd om de wagen in de Service zone te kunnen brengen. Het team heeft dit euvel perfect binnen de tijd kunnen herstellen waardoor de laatste lus probleemloos kon afgewerkt worden. Speciale dank aan het team! Het verschil met Diels was helaas te groot geworden om terug te kunnen strijden voor de eerste plaats in de M-Cup. We hebben probleemloos de 2de plaats kunnen veilig stellen. Algemeen zijn we geëindigd op de 13 de plaats met voor ons enkel 10 R5 wagens, 1 Mitsubishi en 1 BMW. Beter was onmogelijk gezien het servopomp probleem!
Voor het kampioenschap is dit een zeer goede start en we kijken uit naar de rest van het kampioenschap.