Dit weekend staat de voorlaatste manche van het VAS-kampioenschap op het programma. In en rond Gingelom organiseert TopSpeed Rally Club Haspengouw de 4de editie van de Rally van Zuid-Limburg.

Dit jaar zal er geen nummer 1 aan de start staan van de Rally van Zuid-Limburg. Als eerbetoon besloot de organisatie om het nummer niet toe te kennen. Het nummer was immers al voorzien voor de droomwagen van Steve Matterne en Rik Vanlessen, de Citroën DS3 WRC. Een foto van Rik zal de deelnemende teams vergezellen zondag…

RT2
KAMV

Net zoals in de vorige edities lijkt het erop dat de deelnemers een modderig parkoers zullen voorgeschoteld krijgen. Tenminste als de weergoden de prognoses van de weervoorspellers volgen. Met KP Borlo opent de rally met een klassieker. Deze werd enkele honderden meters ingekort omwille van aangekondigde wegwerkzaamheden. Daarna krijgen de deelnemers een nieuwe KP voorgeschoteld, KP Boekhout. Bepaalde stukken van deze KP komen uit de vroegere KP Aalst. En als laatste staat KP Gelmen op het programma. Aan het spektakelpunt aan de start, met dubbele passage, werd niet geraakt. De rest van de proef onderging wel wijzigingen waardoor deze nu ruim 15 km lang is. De drie proeven worden dit jaar slechts driemaal verreden. Door de aanpassingen van het parkoers zullen er echter wel meer wedstrijdkilometers afgelegd worden.

De inschrijvingen voor de wedstrijd kwamen eerder moeizaam binnen, maar niet tegenstaande kunnen de organisatoren toch een mooi en uitgebreid deelnemersveld voorstellen in deze 4e editie.

Gaat de overwinning terug naar Nederland dit jaar? Peter Bijvelds met de Ford Fiesta R5 en Hans Weijs met de brullende BMW ‘The Beast’ gaan hun vel duur verkopen.  Maar een hele armada Belgische rijders gaat hen de overwinning niet cadeau geven.

Na een zeer geslaagde doch natte wedstrijd in Waremme zakt Mathias Boon met zijn Subaru af naar Gingelom.  Samen met de EVO X’s van onder andere D’Hondt, Vanbellingen, Vandevelde, Poelmans, Vrijdaghs en Windmolders, de BMW’s van Diels, Louies, Pericante, Theuwissen, Keyen en Vervondel en de Porsches van Dekens en Moers mogen we er vrij zeker van zijn dat het een spannende strijd kan worden.

Ook verder in de klassen zal er om elke seconde gestreden worden.  Sommige smaakmakers in die categorieën zijn Pacolet, Vanwinckelen en Geldhof.

Bij de historics zijn er verschillende kampioenschapsrijders, waaronder Verhaeghe, Vermeersch, Vallaeys en Withouck.  Met de snelle wagens van onder andere Schoenmakers, Kerkhove, Corstjens en de Nederlander Stacey zal ook daar de strijd hevig zijn.

Het wedstrijdcentrum blijft behouden op het industrieterrein van Gingelom. De roadbook uitreiking, administratieve en technische keuring op zaterdag vinden opnieuw plaats in de ‘Lemmens’ hangar. Deze locatie had de organisatie bij de 1e editie ook ter beschikking en is de ideale uitvalsbasis waar u eveneens terecht kan voor de aankoop van inkomkaarten en drankbons. Op zondag is het zeker de ontmoetingsplaats voor piloten, supporters en sympathisanten om bij te babbelen met een frisse pint of versnapering.

RT2
BRC
BRC
2WD Trophy - Vanton favoriet in Rallye de Wallonie
BRC
HBRC - Emile Tollet mikt op de dubbel in Rallye de Wallonie
BRC
Rallye de Wallonie - Vincent Verschueren: “Onze eigen wedstrijd rijden”
Rally van Wallonië - Thierry Schloesser op titeljacht in Divisie 2
BRC
JBRC - Rallye de Wallonie - Zware concurrentie voor leider Jonas Dewilde
BRC
Genummerde deelnemerslijst Rallye de Wallonie
BRC
Elke BRC Powerstage voortaan live op TV
BRC
Mooi deelnemersveld voor 41ste Rallye de Wallonie
BRC
Cédric De Cecco start BRC campagne in Ralye de Wallonie
VAS
Wim Meulders: Drie decennia autosport met passie
X