De filmpjes van de Monteberg waren, figuurlijk, nog niet verwerkt of Melvin nam alweer
plaats in een co-zitje. Ook deze keer weer naast een topper op de Belgische wegen, met name Vincent Verschueren. Niet op afgesloten openbare wegen, echter wel op een gesloten omloop: Circuit Jules Tacheny, te Mettet. Op 11 mei werd daar een manche verreden van de SRX SSangYong Cup.

We konden hem enkele vragen stellen, te beginnen met hoe dit idee tot stand is gekomen?
“Het idee kwam van Garage Bossaert, die net als vorig jaar Vincent inschakelde om met de SSangYong (nvdr, model is een Rallycross Ssangyong Actyon Sports) de SRX-cup te rijden.
Omdat dit een funcup is, mogen er elke ronde andere “co-piloten” plaatsnemen naast de piloot. Dankzij onze nauwe samenwerking met garage Bossaert kreeg ik de kans om eens een ritje te mogen meemaken met Vincent.”, aldus Melvin

RT1
BRC

“Rally en rallycross zijn toch twee verschillende categorieën? Hoe heb je dit beleefd in vergelijking met de rally. Welke geniet je voorkeur?” is onze reporter benieuwd.

“De pick-up is niet 100% aangepast om rallycross te rijden. Dit betekent dat je met een vrij losse ophanging het parcours opgaat.” verduidelijkt Melvin. “Natuurlijk blijft het wel een kick om naast een Belgisch kampioen rally te mogen kruipen en zijn stuurmanskunsten te aanschouwen. Omdat je geen nota’s hebt, kan je ook vrij rondkijken en genieten. Ik was vrij onder de indruk van de Ssangyong. In tegenstelling tot wat je zou denken als je ze aan het werk ziet langs het parcours, gaat het toch vrij snel! Echt vergelijken met de rallysport is moeilijk. Zeker omdat dit een fun cup is en een co geen meerwaarde heeft. Maar dit doet zeker niets af van de goede indruk die de SRX cup bij mij nalaat.”

“Ik verkies echter nog steeds de rally. Simpelweg omdat je zelf veel meer in handen hebt. Je kan naar verschillende spektakelpunten rijden, terwijl je op het circuit telkens “hetzelfde” ziet. Maar eens in het jaar naar Mettet, doen we met plezier!”

“Op je facebookpagina zagen we een selfie passeren vanop de tribune, met op de achtergrond de vaste co van Vincent, Veronique Hostens. Je beleefde het dus ook vanuit de tribune. Waarin ligt volgens jou de aantrekkingskracht van rallycross?”
“Rallycross is van de eerste seconde bij de start al nagelbijten. 1 tiende te laat vertrekken betekent dat je meteen gestraft kan zijn voor de hele ronde. Ook de jokerronde is een leuke animatie voor het publiek. Het feit dat je de hele dag op het zelfde stoeltje kan zitten en continu wagens ziet strijden, lokt uiteraard ook heel wat volk. Alles is compact en vrij toegankelijk, doe daar nog wat mooi weer bij en je beleeft zeker een leuke dag!” deelt Melvin zijn visie.

Op de vraag wat Melvin vindt hoe Vincent het deed in deze discipline van de racerij, antwoordde hij vol lof: “Hij heeft zich opnieuw voor 100% gegeven. Ondanks dat het maar voor ‘de fun’ was, straalt hij professionaliteit uit tot de laatste seconde. Uiteindelijk werd team Bossaert dit jaar tweede. Niet onaardig als we naar de concurrentie kijken. We beleefden een leuke dag, met dank aan Garage Bossaert!”

Nog een laatste (dank)woordje?
“Gewoon even reclame maken voor FM Rallymovies en de APP”, lacht Melvin 😉

KAMV
RT2
Rally van Wallonië - Thierry Schloesser op titeljacht in Divisie 2
BRC
JBRC - Rallye de Wallonie - Zware concurrentie voor leider Jonas Dewilde
BRC
Genummerde deelnemerslijst Rallye de Wallonie
BRC
Elke BRC Powerstage voortaan live op TV
BRC
Mooi deelnemersveld voor 41ste Rallye de Wallonie
BRC
Cédric De Cecco start BRC campagne in Ralye de Wallonie
VAS
Wim Meulders: Drie decennia autosport met passie
Pieter Tsjoen Racing met Toyota GR Yaris Rally2 in Ypres Rally
BRC
Vande Walle – Truyaert kijken tevreden terug op hun thuisrally
BRC
Van de Vivere - Canoot maakten kennis met Skoda Fabia Rally2 in TAC Rally
X