Na de ongelukkige cardanbreuk in de Hemicuda Rally van Koekelare, waar we maar 6km ver geraakten, was het de beurt aan de Rally van Zuid Limburg. De wagen raakte net op tijd klaar voor deze wedstrijd. De verkenningen zelf liepen goed maar al snel hadden we door dat zondagavond halen moeilijk zou worden gezien de enorm gladde wegen.

De eerste ronde begon dus rustig. We namen ons eigen tempo aan en konden de eerste ronden zonder veel problemen uitrijden. Hier en daar kwamen we wel een collega tegen die ondertussen de strijd had moeten staken door breuk of wegverlating.

De tweede ronde begon de baan op te drogen en kozen we ervoor om terug even het gaspedaal in de drukken en wat minder de rem. Dit resulteerde in respectievelijk 15-30-15 seconden sneller. Dit gaf ons voldoening.

RT2
KAMV

Bij de start van de derde ronde was het moeilijk inschatten of we de laatste KP met extra licht moesten rijden of niet. We namen de beslissing om de verstralers te monteren en dat was geen overbodige luxe. Ondertussen regende het terug op het parcours en was het terug iets gladder. Toch slaagden we erin om de wagen netjes op de baan te houden. Enkele rempunten waren te laat maar gelukkig zonder gevolgen.

Toen begon voor mezelf het grootste probleem. Rijden in het donker… en neen, dat is niet zoals in rittensport. Al vlug bleken de lampen die we gehaald hadden niet zo goed. Na 2 bochten hadden we er nog 3 van de 4 over. Die 3 hielden het wel uit tot op het einde maar qua zichtbaarheid was dit niet alles. We moesten in de eerste KP Guy Dierckx laten voorgaan. Ik wou hem niet ophouden en met zijn lichten die alsmaar feller schenen in de binnenkant van de wagen was het al helemaal geen pretje.

De laatste KP van de dag had de wagen het volledig gehad. Hij begon te sputteren en ik dacht niet dat we het einde van de KP zouden halen en al helemaal niet tot op service. Doch probeerden we de wagen op een rustig tempo aan de meet te krijgen. Niet hoger dan 3500rpm was dan ook het gevolg. Toen we uiteindelijk over de meet reden waren we heel gelukkig. Een toch wel moeilijke rally (lees ik in veel andere artikels) tot een goed einde gebracht. We zijn hier trots op en hebben veel kunnen bijleren.

We maken ons nu volop klaar voor de 6 uren van Kortrijk waar we starten met nummer 108. Bedoeling daar is terug de eindmeet te halen en we hopen op een iets minder glad wegdek.

Mijn dank aan het ganse team om ons telkens te steunen tijdens de voorbereidingen en wedstrijd zelf.

RallyTime animated
RT2
BRC
Niels Reynvoet wint Sezoensrally na spannende finale
BRC
Startvolgorde Sezoensrally
BRC
BRC Masters - Jos Verstappen gaat voor winst in Sezoensrally
BRC
Sezoensrally - Eddy Buntinx start thuisrally als leider in de 2WD Trophy
BRC
Vincent Verschueren kijkt uit naar Sezoensrally
BRC
Sezoensrally - De Belgische top aan de start op de maaskiezel
47ste Sezoensrally - Padeltoernooi tussen enkele BRC-teams
BRC
Voorlopige deelnemerslijst 47ste Sezoensrally
VAS
Monteberg Rally - Bjorn Syx geeft de zege niet uit handen
BRC
BRC MASTERS - Jimmy D'hondt op uithouding en regelmaat in Rallye de Wallonie
X