Tijdens het tweede weekend van november vormde Joeri Peeters voor de eerste keer een duo met Han De Bock om samen de Rally Zuid Limburg te betwisten, verreden in en rond Gingelom. Na de overwegend droge verkenningen op zaterdag werden diezelfde avond en nacht de hemelsluizen boven Zuid-Limburg open gedraaid wat duidelijk zijn sporen op het parcours zou nalaten.
Het team in de gifgroene 205 ging dan ook eerder behouden van start op de eerste doortocht van de nieuwe klassementsproef Borlo. Eerst even aanvoelen hoe de wagen, voor de eerste keer op competitierubbers, reageerde op een uiterst modderig en natte ondergrond. De tijd was voorlopig nog van ondergeschikt belang. Voor de tweede proef werd het gaspedaal wat dieper ingeduwd tot een stervende alternator voor afleiding zorgde… Voorzichtig werden de twee resterende proeven afgewerkt om daarna zo snel mogelijk richting de service te rijden.
Ons vermoeden werd bevestigd door de servicecrew van GRT Motorsport: de alternator was nog niet volledig dood maar wel aan vervanging toe. Een nieuw exemplaar werd gezocht maar moest nog worden opgehaald zodat deze de volgende servicebeurt uiteindelijk zou kunnen worden geplaatst. Alle stroomverbruikers werden zoveel als mogelijk uitgeschakeld en er werd koers gezet naar de volgende lus van drie proeven. Ondanks de elektriciteitsperikelen werd op elke proef toch minstens een handvol seconden sneller afgeklokt. Op de tweede doortocht op Gelmen stond de kleine Peugeot zelfs een dikke halve minuut sneller aan de finish.
Zoals gepland werd tijdens de daarop volgende service de alternator vervangen zodat met een gerust gemoed ronde drie kon worden aangevat. Dat vertaalde zich meteen in sterke tijden op de tabellen. De meest technische proef van de drie, KP Borlo, werd 25 seconden sneller afgewerkt waardoor in de sterk bezette klasse 3G enkel Nederlander Van Den Lindeloof nog een betere tijd wist neer te zetten. Op de snelle en kortere proef van Aalst werd zelfs een eerste besttijd in de klasse gerealiseerd en was Joeri referenties Jurgen Vandeweyer en Erik Vanwinckelen te vlug af. In Gelmen moesten wel wat secondjes worden prijsgegeven tegenover de snelsten in de klasse.
Bij het invallen van de duisternis werd besloten om het tempo wat te laten zakken om zeker heelhuids de finish te bereiken. Geen slecht gedacht, zo zou later blijken, want het parcours was zo mogelijk nog gladder geworden. Ook de andere deelnemers waren deze mening toegedaan, want de tijden van de Peugeot 205 waren verre van slecht, en dit ondanks de matige verlichting en het feit dat de piloot voor de eerste keer in het donker reed.
De einduitslag voor het team Peeters/De Bock was misschien niet zo heel veel betekenend, het feit dat enkele zeer sterke tijden konden worden neergezet, is alvast veelbelovend! Tijdens de komende weken zal de elektriciteit worden vernieuwd en verbeterd waar nodig en zal worden uitgekeken naar een betere verlichting zodat men in 2017 nog mooie dingen van deze snelle Peugeot kan en mag verwachten!