Afgelopen weekend stond de 2e editie van de Rally van Zuid-Limburg op het programma.  Vorig jaar kozen we nog voor de 6u van Kortrijk maar al vlug werd beslist dat we in 2016 zouden kiezen voor de Rally van Zuid-Limburg. Niet alleen omdat het bijna een thuiswedstrijd is maar ook om de mensen van TRCH te steunen. Zij stellen immers alles in het werk om in Limburg de rallysport in ere te houden, waarvoor onze oprechte dank natuurlijk!

naamloos-30

De vorige wedstrijd met de GT3 dateerde van de East Belgian Rally in september.  In Sankt Vith zijn we gestart met een splinternieuwe motor en werd er niks geforceerd.  De wagen deed het daar voortreffelijk alleen de remmen waren een groot pijnpunt.  Na Sankt Vith gingen we dan ook op zoek naar een oplossing voor de remmen en al snel bleek dat andere remblokken ons probleem wel zouden oplossen.  De remblokken lieten even op zich wachten maar uiteindelijk konden we enkele dagen voor de wedstrijd in Sint-Truiden toch de nieuwe remschijven en nieuwe remblokken monteren.

Helaas hadden we geen mogelijkheid om de remmen in te rijden en zodoende de remdruk af te stellen… er zat dus niet anders op dan zondagmorgen gewoon zo te vertrekken.

KAMV
RT1

De eerste lus zouden we dus sowieso rustig vertrekken om een beetje te testen met de remmen. Maar na KP1 waren we al aangenaam verrast met onze tijd… 31 sec. sneller dan de 2e GT wagen, en dat terwijl we nog maar aan het aftasten waren.  KP2 (Aalst) verloren we 20 sec. met een schuiver, een hele brok aangezien het een korte proef is.  KP3 was dan weer helemaal op het lijf geschreven van de Porsche, een prachtige KP waar we helemaal konden genieten van de power van de GT3.

Na een geslaagde eerste lus was het vertrouwen dus helemaal terug in de wagen en konden we een beetje aanvallen.  De volgende 3 lussen werden op een vlot tempo afgewerkt, zonder al teveel risico’s te nemen weliswaar.  De laatste lus werd in het donker gereden en aan de start van KP Borlo bleek al snel dat de lichtbak slecht afgesteld was… de lampen schenen gewoon naar de grond…  Er zat dus niet meer op dan gewoon voorzichtig de finish te halen en geen risico’s te nemen.  Iedere situatie stonden we veel te vroeg op de rem en het was duidelijk dat we veel tijd gingen verliezen.  Onze verbazing was echter zeer groot toen bleek dat we nog een 16e tijd algemeen hadden gerealiseerd.  Op de verbinding regelden we de lichten bij zodat we nog een beetje konden goed maken op de 2 laatste proeven.  Op de voorlaatste KP konden we opnieuw goed aansluiten met de 4×4’s die natuurlijk sterk bevoordeeld waren in deze weersomstandigheden.  De laatste KP werden er geen risico’s meer genomen maar hebben we toch een mooie 11e tijd algemeen op de tabellen kunnen zetten.  We zijn er in geslaagd om als eerste GT over de streep te komen met 3:40 voorsprong op de 2e.

We kunnen dus terug kijken op een zeer geslaagd weekend en kijken al uit naar 2017.  De prioriteiten in 2017 zullen vooral gaan naar onze professionele activiteit. Maar uiteraard, als we budget kunnen vinden, willen we ook graag een mooi programma afwerken met de GT3.

Ik wil graag iedereen bedanken die in 2016 aan dit project meegewerkt heeft. Niet alleen de servicecrew maar ook mijn vrouw en zoontje voor de steun, de sponsors, vrienden en supporters!

RT1
KAMV
BRC
Rallye de Wallonie - Niels Reynvoet wint na een waanzinnig spannende finale
BRC
2WD Trophy - Vanton favoriet in Rallye de Wallonie
BRC
HBRC - Emile Tollet mikt op de dubbel in Rallye de Wallonie
BRC
Rallye de Wallonie - Vincent Verschueren: “Onze eigen wedstrijd rijden”
Rally van Wallonië - Thierry Schloesser op titeljacht in Divisie 2
BRC
JBRC - Rallye de Wallonie - Zware concurrentie voor leider Jonas Dewilde
BRC
Genummerde deelnemerslijst Rallye de Wallonie
BRC
Elke BRC Powerstage voortaan live op TV
BRC
Mooi deelnemersveld voor 41ste Rallye de Wallonie
BRC
Cédric De Cecco start BRC campagne in Ralye de Wallonie
X