Aansluitend op de persvoorstelling vond er ook een panelgesprek plaats met enkele deelnemende piloten. De gesprekspartners van dienst waren Steve Bécaert, Tobi Vandenberghe, Frank Baert, Tom Calcoen, Philip Barbier en Andy Lefevere. Lees hier wat ze te vertellen hadden.

naamloos-4

Steve Bécaert

We starten dit weekend terug met onze Mitsubishi EVO X R4. Onze doelstelling is om dit jaar opnieuw de VAS kampioenschapstitel binnen te halen.  Onze eerste wedstrijd met de EVO X R4 vroeg toch om enige aanpassing. Wanneer ik de vergelijking maak met de EVO X, voelt het chassis van de R4 heel goed aan. Ik durf toch wel zeggen dat dit dicht bij dat van een R5 ligt. Ondertussen hebben we meer vertrouwen in de auto, maar gaan we deze wedstrijd toch met het kopje rijden. Want in de eerste plaats willen we de VAS kampioenschapstitel veilig stellen.

BRC
RT1

Tobi Vandenberghe

We starten opnieuw met de Opel Kadett. In eerste instantie gaan we zien wat er op ons afkomt. Sinds onze laatste rally is er een nieuwe motor in de Opel Kadett geplaatst. We gaan proberen om het maximum eruit te halen. Hopelijk wordt het vettig zondag zodat ik toch voor stevig weerwerk bij de historics kan zorgen.

Frank Baert

Dit keer haal ik terug de vertrouwde Opel Manta 400 van stal. Persoonlijk heb ik het meeste plezier aan het rijden met de Manta. Bij de BMW ligt de snelheid wel veel hoger. Ik laat deze wedstrijd op me afkomen, het belangrijkste voor ons zondag is finishen. Elk jaar zit de sfeer goed in Koekelare wat maakt dat ik hier telkens met veel plezier aan de start kom.

Tom Calcoen

Ons zie je terug met onze vertrouwde Ford Escort RS1600. Deze editie wil ik toch beter doen dan vorig jaar, waar we door een inklokfout terug geslagen werden in het klassement. Op dat moment stonden we aan de leiding stonden in het historic gedeelte. Bij deze ben ik dan ook meteen tot topfavoriet gebombardeerd bij de historics.

Philip Barbier

Met hardrijders als Coene, Bossu, Van Hoof, Bécaert en Lefevere binnen het Mitsu geweld zal het niet makkelijk worden. Maar ik zal me niet zomaar gewonnen geven. Wees gerust dat ik wel voor weerwerk zal zorgen. Onze ambitie is zo om toch wel zo dicht mogelijk te eindigen tussen al dit geweld. Verder wil ik ook nog Andy bedanken voor het afstellen van onze wagen alsook het onderhoud. Hiervoor een welgemeende dank, want zijn kennis van de EVO X is heel groot.

Andy Lefevere

Dit seizoen hebben we, met de EVO X, een drie op drie score afgeleverd in het VAS kampioenschap. Jammer genoeg kenden we in de Omloop mechanische pech. Door een simpel U-stuk, dat misschien maar 15€ kost, maar dat tekenen van metaalmoeheid vertoonde. Dit jaar willen we met onze EVO X beter doen dan vorig jaar, toen we hier met de BMW130i startten, maar halfweg wedstrijd de strijd moesten staken. Topfavoriet zijn legt natuurlijk een zekere druk op. Lek rijden of een slechte dag hebben kan natuurlijk altijd, maar daar denken we niet aan. Ik zal zeker mijn best doen om de buitenlanders van het podium te houden. Met Marc Noppe heb ik de ideale copiloot naast me. Dankzij hem moet ik me enkel op het rijden en op de KP’s concentreren.

RT1
RallyTime animated
VAS
Wim Meulders: Drie decennia autosport met passie
Pieter Tsjoen Racing met Toyota GR Yaris Rally2 in Ypres Rally
BRC
Vande Walle – Truyaert kijken tevreden terug op hun thuisrally
BRC
Van de Vivere - Canoot maakten kennis met Skoda Fabia Rally2 in TAC Rally
BRC
2WD Trophy - Spelmans komt net te kort ondanks sterke inhaalrace
BRC
TAC Rally - 2WD Trophy - Faustin Lahy wint bij zijn debuut in Tielt 
BRC
TAC Rally - One-man-show van Paul Lietaer in Historic
BRC
TAC Rally - Kurt Braeckevelt de snelste in Divisie 2
BRC
TAC Rally - Leerrijke wedstrijd voor debutant Dré De Rycke
BRC
Niels Reynvoet snelste in 49ste TAC Rally
X