Op zondag 11 september stond Wouter Gevaert opnieuw aan de start van de Aarova Rallysprint te Oudenaarde. Een wedstrijd waar hij vorig jaar zijn debuut maakte. Het was zijn tweede wedstrijd dit jaar na de Rallysprint van de Monteberg, een wedstrijd die gereden werd om de wagen te verbeteren. In zijn thuiswedstrijd, Wouter Gevaert is afkomstig uit Gavere, was ervaring opdoen met de Opel Manta A de doelstelling. Zaterdagavond leek het erop even op dat Wouter forfait moest geven. Dankzij de hulp van KB RACING kon hij toch starten. Wouter Gevaert vertelt zijn verhaal.

naamloos-627

Zaterdagavond sloeg het noodlot bijna toe! Bij het testen van de remmen is er een dichting beginnen lekken en zat ik zonder remmen achteraan. We moesten noodgedwongen zondagmorgen de originele remklauwen monteren. Er kwam een beetje gezonde stress aan te pas. Konden starten of niet? Maar dankzij de uitstekende service van KB RACING is het ons gelukt. KB RACING die trouwens de Manta onder zijn hoede had om aan de start van Oudenaarde te komen.

Op SS1 heb ik een paar beginners fouten gemaakt waar we redelijk veel seconden mee verloren. Juist op de kasseien wou ik al eens aanvoelen om iets vlotter er over te gaan dan vorig jaar! Want ik had vorig jaar het gevoel, dat als je goed van de kasseien kwam aan een mooi tempo, en alles ervoor goed was verlopen, je een goede tijd kon neer zetten. Tot onze verbazing kwamen we binnen op SS1 met een tijd van 6.33. We stonden rond de 30-35ste plaats in strijd met de andere Manta van Nick Hoens. Altijd leuk om te strijden als vrienden. Ik heb Nick Hoens leren kennen door future stars, de rally school van Fred Miclotte. Nick, met zijn ervaring, reed trouwens een zeer goede rally in mijn ogen!

VAS
KAMV

Op SS2 verliep alles redelijk vlot en kreeg ik een goed gevoel met de krachtige Manta. Maar het was toch nog altijd opletten door mijn agressievere rijstijl! We deden 4 seconden af van onze tijd in SS1.

Op SS3 was het een heel ander verhaal, we hadden geen regen banden bij en moesten nog de banden opsnijden, maar daarvoor was geen tijd meer. Het regende voor we terug van start moesten gaan, ik had mij voorgenomen om kalm te starten. Ongeveer in het midden van de wedstrijd lag het terug droog. Zo konden we toch nog een tijd neerzetten van 6.43.

Op SS4 deden we alles perfect tot na de bocht waar de grote VIP tent stond. Ik miste door een stuurfout een coupure en gleed weg met mijn voorneus. Zo belanden we met mijn voorwielen in de gracht. We konden er vlug uit geholpen worden maar door een raar gevoel aan het stuur heb ik de Manta in de volgende bocht langs de kant gezet! Helaas!

Ik blik terug op een leuke rallysprint en wil bij deze Vincent Verscheuren nog eens proficiat wensen met zijn overwinning! Leuk om weten is dat onze Manta de ex wagen van Vincent is. Met deze wagen werd hij drift BNL kampioen!

Dit jaar zal ik normaal nog aan de start komen van de 6u van Kortrijk en ga ik misschien eens opzoek naar een ervaren copiloot. Wat niet wil zeggen dat Tom Clinckspoor, copiloot van dienst en zonder ervaring, het slecht geeft gedaan!

Voor het afsluiten wil ik iedereen nog bedanken die het mij mogelijk maakten om  aan de start te komen, vooral aan KB RACING , Karel Bril.

RT2
VAS
Rally van Wallonië - Thierry Schloesser op titeljacht in Divisie 2
BRC
JBRC - Rallye de Wallonie - Zware concurrentie voor leider Jonas Dewilde
BRC
Genummerde deelnemerslijst Rallye de Wallonie
BRC
Elke BRC Powerstage voortaan live op TV
BRC
Mooi deelnemersveld voor 41ste Rallye de Wallonie
BRC
Cédric De Cecco start BRC campagne in Ralye de Wallonie
VAS
Wim Meulders: Drie decennia autosport met passie
Pieter Tsjoen Racing met Toyota GR Yaris Rally2 in Ypres Rally
BRC
Vande Walle – Truyaert kijken tevreden terug op hun thuisrally
BRC
Van de Vivere - Canoot maakten kennis met Skoda Fabia Rally2 in TAC Rally
X