Voor de start was Didier Spillebeen heel duidelijk over zijn ambities. Vrijdag resultaatgericht rijden om zodoende een goede startplaats voor zaterdag af te dwingen. Op zaterdag zou er dan vooral aan het publiek gedacht worden. Lees hier het verhaal van Didier.

RV-2016093184802021

Vrijdagavond. Nergens werd er regen voorspeld. Enkel door een regionale weerman die ik volg. Ik nam de beslissing om regenbanden te plaatsen op de vooras en zachte slicks met regen profiel op de achteras,” begint Didier Spillenbeen zijn verhaal.

Nog voor de start gingen de hemelsluizen open. Bijna iedereen stond op slicks. Zo konden we op KP 1 een 18 de tijd algemeen realiseren. Na de 3 KP’s van de eerste ronde klokten we af op de 24ste algemeen.”

KAMV
VAS

De laatste ronde met 2 KP’s stond iedereen op regen banden. We gingen voluit. Enkele kleine foutjes bij het remmen deed ons even schrikken. Eén keer een remzone gemist en de maïs binnen. Gelukkig geen erg. We finishten op vrijdag dan ook zeer tevreden op een 27ste plaats algemeen.”

Doelstelling één. Een goede uitgangspositie op zaterdag werd gehaald, aangezien het algemeen klassement van vrijdag bepalend was. Op zaterdag kon mede door technische mankementen het goede algemene klassement niet vastgehouden worden. Maar het plezier was er niet minder om.

Onze startplaats op zaterdag was ook zeer interessant voor onze sponsors. Er stond enorm veel volk langs het parkoers om ons aan te moedigen,” aldus Didier. “Ik startte weer volle bak. Alles verliep goed. Na de 1ste ronde stonden we nog op de 29ste plaats.”

Op KP Zilverberg van de 2de ronde kwam er dan een eind aan het mooie liedje. Mijn gaskabel brak af. Omdat we niet zo gauw opgeven, hebben we naar een noodoplossing gezocht. De schoenveters van mijn co-piloot brachten soelaas. Met mijn linkerhand kon ik gas geven door aan de schoenveters te trekken. Helaas verloren we hierdoor 6 minuten en 20 plaatsen in het klassement.”

Alles werd keurig hersteld tijdens de service. Zo konden we er weer vol voor gaan KP Passendale. Tot halverwege de KP het karkas van mijn linker achterband ontplofte. Achter de finish hebben we dan een nieuw wiel gestoken. En vanaf toen liep het weer goed. Het eindklassement plaatste ons uiteindelijk op een 42ste plaats algemeen.

Ik kan terug kijken naar een geslaagde 11de  deelname aan de Omloop van Vlaanderen dankzij het serviceteam. De steun van het service team is immers doorslaggevend om de aankomst te bereiken van zo’n nationale wedstrijd,” besluit Didier Spillebeen.

De volgende wedstrijd op de planning is de Rally van Kortrijk. Misschien wordt de Hemicuda rally in Koekelare nog toegevoegd aan het programma.

RV-2016093110430024

VAS
RallyTime animated
BRC
2WD Trophy - Vanton favoriet in Rallye de Wallonie
BRC
HBRC - Emile Tollet mikt op de dubbel in Rallye de Wallonie
BRC
Rallye de Wallonie - Vincent Verschueren: “Onze eigen wedstrijd rijden”
Rally van Wallonië - Thierry Schloesser op titeljacht in Divisie 2
BRC
JBRC - Rallye de Wallonie - Zware concurrentie voor leider Jonas Dewilde
BRC
Genummerde deelnemerslijst Rallye de Wallonie
BRC
Elke BRC Powerstage voortaan live op TV
BRC
Mooi deelnemersveld voor 41ste Rallye de Wallonie
BRC
Cédric De Cecco start BRC campagne in Ralye de Wallonie
VAS
Wim Meulders: Drie decennia autosport met passie
X