De zevende editie van de Challenge neemt dit jaar een vliegende start! De eerste twee wedstrijden op de kalender tonen nu al een recordaantal inschrijvingen: 28 voor ORC en liefst 36 voor Wervik, Fransen en Nederlanders bijgeteld. Voor ORC komt dus haast een kwart van de deelnemers van over de plas, nog nooit eerder gezien. Er moeten trouwens nog wat Britten boeken voor Wervik ook, dus halen we er misschien wel de kaap van 40 buitenlanders… cijfers die we zelf niet verwacht hadden hoewel we elk jaar blijven groeien.
Na jaren doorwerken mogen we dus van een klinkend succes spreken, en als kers op de taart verwachten we verder in het seizoen nog een pak nieuwe teams die één of twee wedstrijden gaan rijden om kennis te maken met de Belgische proeven, dit in functie van een eventueel ruimer programma in 2017. De toekomst ziet er dus veelbelovend uit voor de Challenge, niet slecht voor wat ooit begon met nog geen tien auto’s. Ook het verslavende karakter van de Challenge valt op, wie er éénmaal van geproefd heeft komt steevast terug, tenzij het budget roet in het eten gooit natuurlijk.
Voor dit jaar zien we onze vaste gasten weer terug, helaas zonder de populaire Alex Taylor die een sabbatjaar neemt wegens tijdsgebrek, servicen voor verschillende teams in het BRC én FIRC rijden is wat van het goede te veel. Kampioen 2014 Clements komt in actie vanaf Wervik, Campling is er ook weer bij met zijn toffe Escort Cosworth en dan hebben de nog de hele meute 2WD’s, aangevoerd door de immer snelle Andy Dawe in de gifgroene Nissan. Andy Thomson is ook terug met een straffe Sierra 4×4 en zal meteen partij krijgen van Histo Kampioen Richard Williams in zijn Mk.1 BDA. Nog even wachten wat de nieuwe teams gaan doen, misschien zit daar ook nog een verrassing tussen.
FIRC maakt dit jaar voor het eerst ook een uitstapje naar Wallonië waardoor er nu zes wedstrijden op de kalender staan, de beste vijf resultaten tellen voor het kampioenschap. Het zou dus wel eens zéér spannend kunnen worden!