Morgen is het zover. Om 8u30 wordt in Dadizele het startschot gegeven voor de 15de Rallysprint van Moorslede. De start van het VAS kampioenschap. Onder de deelnemers vinden we ook Piet Van Hoof, die met zijn vertrouwde Mitsubishi Evo 4 aan de start verschijnt. Hij nam even de tijd voor een babbel.

RT_IMG_1704


Dadizele is niet bepaald naast je deur. Hoe kom je hier terecht?

Toen de mannen van ERT de wagen van Jimmy Taveirne kwamen ophalen, werd ons het voorstel gedaan om de Rallysprint van Moorslede te rijden. Door de problemen bij onze hoofdsponsor hebben we momenteel even een break. Die van ERT zijn een toffe bende en het leek ons wel leuk om dit te doen. Dus hebben we de uitnodiging van Muylle Carrosserie aanvaard. En daar heb ik geen spijt van. De sfeer is gezellig hier. Er is een deugddoende lentezon, veel mensen die door het servicepark keuvelen, ja ik amuseer me hier wel.

 

Je hebt al bewezen dat je heel snel kan zijn met de Evo. Wat verwacht je van de wedstrijd morgen?
Wat de Rallysprint van Moorslede voor mij zal brengen is een raadsel. Er staan enkele snelle streekpiloten aan de start, die het me niet makkelijk zullen maken. We kijken wat we kunnen doen. Ze noemen me in België wel eens Mister Kasterlee maar Moorslede is Kasterlee niet. In Kasterlee heb ik 3x gereden zonder verkennen, de eerste ronde was direct op snelheid, en vanaf de tweede ronde was het knallen. Maar we gaan ons zeker amuseren.

RT2
KAMV

Weet je al wat de rest van het jaar brengt?
Op dit moment is het nog even wachten en uitkijken door enkele veranderingen op zakelijk vlak. Het is niet evident om zomaar een programma op te stellen zonder onze hoofdsponsor. Maar we kijken wat we kunnen doen en of ik misschien een eigen plan kan op maken. We starten zeker in de Shortrally van Kasterlee. En we rijden zeker geen Nederlands kampioenschap.

Hier in Moorslede staat er één R5 wagen aan de start. Wat vind je van de nieuwe R5 wagens?
De R5 is een leuke en snelle wagen maar ze vragen wel een hoog budget. Wat ik wel jammer vind is wanneer er 5 starten, dat er enkel aan deze aandacht wordt gegeven. De rest van het achterveld wordt dan wel eens vergeten.

De Rallysprint van Moorslede is een wedstrijd waar vele debutanten starten. Welke goeie raad kun je een beginnende jongere meegeven?
Ikzelf ben al 25 jaar actief en het enige wat ik echt kan zeggen is om geen domme dingen te doen. Niet meteen vanaf de eerste meters voluit willen gaan, maar het eerste rondje aftasten. De wagen leren kennen, gewoon worden aan de snelheid. Op een KP is er geen vangrail of zandbak zodat elk foutje afgestraft wordt. Het belangrijkste is, als men niet door mechanische pech geveld wordt, om de finish te halen en over het podium te kunnen rijden. Dan is een debuut pas echt geslaagd.

KAMV
VAS
VAS
Wim Meulders: Drie decennia autosport met passie
Pieter Tsjoen Racing met Toyota GR Yaris Rally2 in Ypres Rally
BRC
Vande Walle – Truyaert kijken tevreden terug op hun thuisrally
BRC
Van de Vivere - Canoot maakten kennis met Skoda Fabia Rally2 in TAC Rally
BRC
2WD Trophy - Spelmans komt net te kort ondanks sterke inhaalrace
BRC
TAC Rally - 2WD Trophy - Faustin Lahy wint bij zijn debuut in Tielt 
BRC
TAC Rally - One-man-show van Paul Lietaer in Historic
BRC
TAC Rally - Kurt Braeckevelt de snelste in Divisie 2
BRC
TAC Rally - Leerrijke wedstrijd voor debutant Dré De Rycke
BRC
Niels Reynvoet snelste in 49ste TAC Rally
X