5 maart 2016. De ERT teambuilding dag is achter de rug.  Het 2e ERT smulweekend start deze avond. Het belooft een topweekend te worden in de gebouwen van Mitsubishi Garage Decloedt te Roeselare. Alvorens de deuren te openen, neemt het ERT team de tijd om in een persvoorstelling het seizoen 2016 toe te lichten.

Met trots kan jullie melden dat het ERT team nu bestaat uit drie teams.” gaat Jimmy Taveirne van start. “Hierdoor zal het ERT team in vele wedstrijden aan de start staan. Het zij al dan niet voltallig. Alle wagens werden deze winter onderhanden genomen. Ze komen alvast opgefrist aan de start van het nieuwe seizoen. Hierover hebben we jullie in januari reeds ingelicht. Het resultaat kunnen jullie vandaag bekijken.

PersERT-3

De Mitsubishi Lancer Evo IX van Jimmy onderging de meeste wijzigingen. Hierdoor staat deze nu in R4 configuratie. “In vergelijking met 2015 kunnen we zeggen dat we toch een gewichtsbesparing van 100 kg verwezenlijkt hebben. Hierdoor hebben we, op ongeveer tien kilo na, de lichtste Evo.” aldus Jimmy. “In de loop van het seizoen laten we de wagen verder evolueren. Hierdoor moeten we in staat zijn om mee te draaien aan de top in de provinciale wedstrijden. Mijn ambitie is dan ook om zoveel mogelijk op het podium te staan in 2016.

Jimmy Taveirne richt zich dit jaar op het VAS kampioenschap. Met uitzondering van de Rallysprint van Moorslede staat Jimmy aan de start van alle VAS wedstrijden. Omdat Melvin Florissoone het persoonlijk iets te druk krijgt en hierdoor dit niet meer kan combineren met een volledig seizoen als navigator, werd er uitgekeken naar een andere copiloot. “Als laatste nieuwtje mogen we na een jaar partnership nu ook als teamlid en copiloot, niemand minder dan Tommy Aeck verwelkomen. Mr Tommy Textile zal mij dus navigeren in 2016. Bij deze wens ik Melvin nogmaals te bedanken. Zelden een jonge gast gekend met zoveel talent en gedrevenheid in het rechterzitje, dank je Melvin!” besluit Jimmy.

RT2
KAMV

Jimmy Taveirne rijdt de Rallysprint van Moorslede niet. De Evo IX van Jimmy zal er wel aan de start verschijnen. Wouter Muylle opent er immers het parcours met de Evo IX. Vorig seizoen stond Wouter bij meerdere rally’s aan de start als 0-wagen. “In 2015 hebben we in 8 rally’s als 0-wagen gereden. Voor het uitoefenen van deze functie hebben we de appreciatie gekregen van verschillende organisatoren.” opent Wouter Muylle. “Ook de groepssfeer binnen ERT is me bijgebleven. Amusement is voor mij zeer belangrijk. In 2016 zal ik dan ook opnieuw als 0-wagen starten in verscheidene rally’s. Zo kan ik me amuseren zonder dat er stress bij komt kijken. Bij de job die ik uitoefen horen nu eenmaal deadlines en daarbij komt er dan al genoeg stress aan te pas.”

PersERT-1

De Evo VI van Wouter Muylle kreeg enkele mechanische vernieuwingen. Ook uiterlijk werd de wagen gewijzigd. “We kijken er naar uit om onze vernieuwde Evo VI aan jullie voor te stellen in de rallysprint van de Monteberg, waar ik als 0-wagen het parcours open. Verder rijden we ook in de ORC Canal Rally, TBR Rallysprint, East Belgian Rally en de Hemicuda rally. De Rallysprint van Moorslede, TAC Rally en de Omloop van Vlaanderen doe ik dienst als 0-wagen met de EVO IX van Jimmy.” aldus Wouter. “In het rechterzitje zal er afgewisseld worden. Ik rijd niet met een vaste copiloot.

Wouter kijkt vooral uit naar de Omloop van Vlaanderen. “Het is mijn favoriete rally. Omwille van 2 redenen. Mijn bedrijf Muylle Carrosserie is er hoofdsponsor en het is mijn thuisrally. Ik woon op 100m van het parcours van KP Zoning.

PersERT-2

De Evo IX van Steve Brown kreeg een grondige check up en er werden enkele uiterlijke veranderingen aangebracht. Steve vervoegde het ERT team in 2015. Een kort jaar voor Steve. “2015 was een kort jaar voor ons. We reden 2 wedstrijden. In de Hemicuda rally hadden we af te rekenen met technische problemen in de 2e KP. Tijdens de 6 Uren van Kortrijk maakt ik een klein foutje met een schuiver als gevolg. We moesten de wedstrijd vroegtijdig staken.” verduidelijkt Steve.

Samen met copiloot Lieven Capoen wil Steve vooral regionale wedstrijden ervaring opdoen. “Ik richt me vooral op de regionale wedstrijden. Dit om mijn leerproces verder te zetten. Ik hoop natuurlijk wel om dit seizoen toch al enkele knappe resultaten neer te zetten. Misschien zit er ook nog een uitstap buiten de provinciegrenzen in. Maar dat moeten we nog verder bekijken. Net Jimmy Taveirne kijk ik ook uit naar de TBR Rallysprint. Dit omdat deze in onze eigen streek gereden wordt en dus ook van belang is voor onze sponsors. Verder wil ik de ganse ERT crew nog eens bedanken om ons onder de vleugels te nemen.

Bij een mechanische sport kan er altijd is misgaan. Dit risico wil het ERT team beperken door als team zo preventief mogelijk te werken. “We willen vooreerst onze servicemensen hartelijk bedanken voor hun inzet, gedrevenheid en passie. Want zonder hen zou dit natuurlijk niet haalbaar zijn. Een welgemeende dank U wel hiervoor!. Verder danken we natuurlijk ook onze sponsors die dit financieel mogelijk maken. Alsook de mensen die ons steunen door deel te nemen aan ons ERT smulweekend. Ook voor ons mag het nieuwe seizoen beginnen. We maken daarom graag afspraak met jullie langs de proeven. Tot dan!” besluit Jimmy Taveirne.

sponsors

RT1
BRC
BRC
Niels Reynvoet wint Sezoensrally na spannende finale
BRC
Startvolgorde Sezoensrally
BRC
BRC Masters - Jos Verstappen gaat voor winst in Sezoensrally
BRC
Sezoensrally - Eddy Buntinx start thuisrally als leider in de 2WD Trophy
BRC
Vincent Verschueren kijkt uit naar Sezoensrally
BRC
Sezoensrally - De Belgische top aan de start op de maaskiezel
47ste Sezoensrally - Padeltoernooi tussen enkele BRC-teams
BRC
Voorlopige deelnemerslijst 47ste Sezoensrally
VAS
Monteberg Rally - Bjorn Syx geeft de zege niet uit handen
BRC
BRC MASTERS - Jimmy D'hondt op uithouding en regelmaat in Rallye de Wallonie
X