Guino Kenis reed vandaag zijn eerste kilometers met de Mini JWC WRC. Ook de BMW 2002 Ti werd getest in aanloop van de Boucles. Naast Guino Kenis was er nog een piloot aanwezig. Johan Dekens kwam er zijn Porsche 996 GT3 testen.
Op uitnodiging van Guino Kenis was er een ingenieur van ProDrive aanwezig. Deze hielp het team bij de afstelling van de Mini. Guino Kenis was alvast tevreden over de man. “De man van ProDrive is heel open, als je hem een vraag stelt geef hij klaar en duidelijk antwoord. Het is niet zo dat hij informatie achterhoudt. Tijdens de Rally van Haspengouw kan hij er niet bij zijn, maar tijdens de Spa Rally wil ik hem er opnieuw bij.” aldus Guino Kenis. Op aangeven van de man worden er alvast extra reserveonderdelen besteld. Hij kent immers de kwetsbare onderdelen van de Mini.
Steekassen zijn reeds besteld maar nog niet geleverd. En net dit onderdeel begaf het tijdens de tweede test sessie. Toch kijkt Guino Kenis tevreden terug op de test. “Ik heb een heel goed gevoel overgehouden aan de eerste tests. De wagen ligt veel beter op de baan dan de BMW Z4. En wanneer je een bocht uitkomt, voel je dat de wagen dadelijk terug weg wil. Dit was wel anders bij de BMW Z4.” Vertelt Guino Kenis.
Verder werd ook de BMW 2002 Ti aan tests onderworpen door Guino Kenis en Robin Buysmans. Met deze wagen zal er gestart worden in de Legend Boucles.
Naast Giuno Kenis was er nog een andere piloot aanwezig. Namelijk Johan Dekens kwam met Rutger Govaerts de Porsche 996 GT3 testen. Tijdens de 6 Uren van Kortijk moest het team de wagen aan de kant zetten. Testen vandaag wezen echter uit dat de elektronische problemen nog niet helemaal opgelost zijn. Rutger Govaerts is er alvast van overtuigd dat deze opgelost zullen zijn voor de start van de Rally van Haspengouw.