RT_xxl

De Hemicuda Rally was de eerste rally voor Stefaan Notredame na zijn ongelukkige sortie in Staden. Pitstop Racing Events had de Clio net voor de Hemicuda terug klaargestoomd en uiteraard is het dan wat voelen en tasten of alles goed verloopt. De Clio gaf geen krimp gedurende de ganse wedstrijd. Servicemannen, Nico en Noël, ontfermden zich perfect over de mechaniek. En met Steven Ramboer in het rechterzitje slaagde Stefaan erin om zijn vertrouwen terug te vinden. We laten Steven aan het woord.

Stefaan belde me 2 weken voor de Hemicuda op met de vraag of ik hem wou copiloteren in Koekelare.  Hij wou terug wat vertrouwen opdoen in aanloop naar 2023. Stefaan is een goede vriend en zo stonden we zaterdagavond aan de start van de Hemicuda.

Onze ogen waren net voor het vertrek in Koekelare richting Slijpe en Leffinge naar de hemel gericht. We wisten vooraf al dat wij in het donker zouden moeten rijden maar helaas kwam daar ook nog wat regen bij. Niet zo goed om op de wegen in Slijpe en Leffinge, met zijn grote dijken, te starten als men vertrouwen wil tanken. Stefaan besloot het rustig aan te doen zodat hij op zondag kilometers kon maken. Verstandige keuze want de hoofdbrok werd op zondag gereden en het resultaat was van ondergeschikt belang.

Ook op zondagmorgen hadden we net voor de start van Kortemark af te rekenen met een buitje. De eerste 3 à 4 kilometer waren kletsnat maar gelukkig hadden we opgesneden slicks gemonteerd omdat we toch een verraderlijke eerste proef hadden verwacht. En ja het was glad door o.a. de regen in het begin maar ook door enkele vette koorden. Hoewel de proef naar het einde toe minder verraderlijk was dan verwacht.

Houthulst en Koekelare lagen er al bij al goed bij. Het vertrouwen kwam terug en de tijden waren al stukken beter in deze proeven.

In de tweede ronde begon Stefaan weer zijn oude niveau te halen en ja de tijden volgden. Ook de laatste ronde wilden we zo aanvatten maar met nog 1 auto voor ons aan de startlijn in Kortemark werd deze helaas geneutraliseerd. Houthulst en Koekelare konden we gelukkig wel nog afwerken.

Stefaan en ik werden uiteindelijk 78st en 5de in onze klasse maar vooral het opgedane vertrouwen stemde ons tevreden. Op naar 2023 met het herwonnen vertrouwen en een Clio die weer op punt staat.

KAMV
RallyTime animated
BRC
Dani Sordo met Porsche 992 Rally GT in Ardeca Ypres Rally
BRC
Snijers stapt over naar Porsche 992 Rally GT voor Ardeca Ypres Rally
VAS
Genummerde deelnemerslijst Rally van Wervik
VAS
Huygelier aan de nota’s bij Verschueren in Subaru Gr.A
BRC
Niels Reynvoet kiest voor Citroën C3 Rally2
BRC
Bruno Thiry gaat duel aan met Latvala in Ardeca Ypres Historic Rally
BRC
Jari-Matti Latvala in actie tijdens de Ardeca Ypres Historic Rally
BRC
Lifelive Motorsport: einde samenwerking met Niels Reynvoet
BRC
Hayden Paddon keert terug naar Ieper voor 60ste Ardeca Ypres Rally
VAS
Melissa Debackere heerst opnieuw in de ORC Canal Rally
X