Tijdens de eerste kilometers op KP 1 was het gevoel van de wagen zeer goed. De afstelling die we tijdens de shakedown gedaan hadden klopte. Tot plots ¾ in de KP de wagen op 3 cilinders, en enkele kilometers verder op 2 cilinders begon te draaien. We verloren zeker 20 à 30 seconden en weg was het goede gevoel.

KP 2 Ondank hebben we kunnen afwerken met dezelfde problemen. We verloren terug 1 minuut 30 op onze tegenstanders. KP 3 Oosthoek werd voor ons gelukkig geannuleerd. Voor aanvang van KP 4 Poelberg hebben we wat snelstrips rond de kabels gedaan die naar de ontstekingskaarsen lopen. Daardoor was het euvel voorlopig opgelost. KP Poelberg was dan ook oké voor ons.

Vervolgens op de service werd het probleem nader bekeken. We konden we terug met een goed gevoel de volgende ronde aanvangen. Zo konden we KP 5 en KP 6 zonder problemen afwerken. KP 7 Oosthoek werd voor de 2de maal afgelast. Tijdens KP 8, 9 en 10 reden we ook perfecte tijden, de wagen was tip top. Op KP 11 ging alles goed tot de sensor van de schakelindicator begon te flippen. Onze derde versnelling begon af en toe te haperen. We verloren terug 20 seconden. We hadden opnieuw geluk dat de volgende KP geannuleerd werd en dat we terug konden rijden naar de service.

RT1
RallyTime animated

In de service konden de problemen met de sensor opgelost worden, de schakelproblemen echter niet. Op naar aanvang van KP 13, op de eerste kilometer van de verbinding was de sensor alweer defect. KP 13 en 14 hebben we kunnen uitrijden door elke versnelling op en af manueel te ontkoppelen. Daarbij kwam dat we iedere keer onze derde versnelling, die het belangrijkste is, moesten missen. Gevolg op die 2 KP’s terug zeker 2 minuten moeten inleveren. Toch blij dat we de finish hebben behaald en op de 51ste plaats gestrand zijn.

Op naar de volgende rally met hopelijk wat meer mechanisch geluk. Bij deze wil ik ook de talrijke supporters langs het parcours bedanken. Garage XLT voor de service. And last but not least de sponsoren: Schotte schrijnwerkerij, De Jong Onderhoud & Constructie, Advocatenkantoor David Lust, JDE Elektriciteit, Schilder- en behangwerken Jan Debackere, Autohandel Wouter bvba, Wouter Bouwt, B-MED en Slotenmaker Johan Ruiselede.

Groetjes JDP RALLYTEAM.

KAMV
RT2
BRC
Ardeca Ypres Rally: Lefebvre en Loix als uitdagers
BRC
Ardeca Ypres Rally - Loix, Casier en Verstappen zijn er klaar voor!
BRC
Niels Reynvoet wint Sezoensrally na spannende finale
BRC
Startvolgorde Sezoensrally
BRC
BRC Masters - Jos Verstappen gaat voor winst in Sezoensrally
BRC
Sezoensrally - Eddy Buntinx start thuisrally als leider in de 2WD Trophy
BRC
Vincent Verschueren kijkt uit naar Sezoensrally
BRC
Sezoensrally - De Belgische top aan de start op de maaskiezel
47ste Sezoensrally - Padeltoernooi tussen enkele BRC-teams
BRC
Voorlopige deelnemerslijst 47ste Sezoensrally
X