Het moeten niet altijd klinkende namen zijn. Glen Vermeersch klinkt bij velen nog onbekend in de oren maar we laten hem ook graag eens het woord zodat we wat meer te weten komen over de persoon achter de naam. Hij maakte met plezier graag wat tijd vrij voor ons.

Hoe is het eigenlijk allemaal begonnen voor jou in de rallysport?
In 2015 mocht ik in het rechterzitje plaatsnemen bij mijn schoonvader Didier Ceenaeme. We reden toen samen met een BMW M3 in de Hemicuda rally.

Na een aantal gesprekken met mijn schoonvader over mijn droom, om zelf ook eens een rally te kunnen rijden, zijn we op zoek gegaan naar een beginnende rallywagen voor mij.
Zo heb ik als eerste wagen een Peugeot 106 fase 1 gekocht om er in klasse 2C mee te gaan rijden.

RallyTime animated
KAMV

De eerste keren waren echter om te leren hoe het allemaal in elkaar zat maar al snel merkten we op dat we toch wel toffe prestaties reden in onze klasse. Jan Soenen nam toen mijn rechterzitje in en bestuurt nu ondertussen zelf ook een rallywagen.

Hoe heb je het afgelopen seizoen 2018 zelf ervaren?
Ik startte op 1 januari 2018 met een eigen zaak ‘GV Carz & Fix’. Ik heb me eerst wat gefocust op mijn zaak en wat minder op de rally. Toen alles op zijn plaats stond, besliste ik toch om te starten in de rally van Moorslede. We waren sterk bezig maar toen hadden we de brute pech dat onze wagen stilviel door de enorme wateroverlast in Moorslede. We verloren er toch zeker een minuut en ons klassement was volledig weg.

Kort daarop had ik een potentiële koper voor de Peugeot 106. Ik had dan het gedacht dat mijn seizoen gedaan was doordat de wagen verkocht was. De Hemicuda rally naderde echter en het begon te kittelen om toch mee te rijden in eigen streek. Ik heb dan ook de Peugeot 106 GTI gehuurd van Mica Autosport. Jorn Vandemaele nam toen het rechterzitje in en samen hadden we de doelstelling om top 30 te rijden. Wat we ook verwezenlijkt hebben, we zijn geëindigd op de 29ste plaats tussen de toen 150 startende wagens.

Seizoen 2019 gaat van start met een nieuwe wagen, Peugeot 106. De wagen zelf van 0 opgebouwd of hoe ben je te werk gegaan?
De Peugeot 106 was een wagen die nog niet compleet afgewerkt was. Ik heb de wagen samen met mijn pa, die vroeger service deed voor Rallysport Freddy Dekeersgieter, omgebouwd tot een rallywagen.

Welk programma heb je voor ogen in 2019? En wat zijn je doelstellingen?
Concreet programma is er nog niet. Ik kan wel al zeggen dat de Rallysprint van Moorslede, de Rally van Staden, de Hemicuda Rally en de 6 uren van Kortrijk op de agenda staan.
Er kunnen er nog meerdere volgen maar dat zal ik nog eens bekijken. De doelstellingen zijn vooral om aan te komen met de wagen en toch wel een ambitie om de top 3 in onze klasse te kunnen bekomen.

Voor Moorslede ben je nog op zoek naar een copiloot. Wat verwacht je van je co?
Ik had het op sociale media geplaatst dat ik nog iemand zocht als copiloot. Na de vele reacties heb ik iemand uitgekozen. Het is een oude schoolvriend van vroeger en hij is nog niet gekend in het rallywereldje.

Wat ik verwacht van een copiloot ? Iedere co is anders maar op het einde van de rit rijden we toch louter voor het plezier. Hetgeen ik het liefst heb is dat ze geen extra druk op mij leggen. Ik weet in de meeste situaties wel waar mijn grenzen en limieten zitten van de wagen.

In Moorslede ga je van start met een Peugeot 106. Is er een wagen waarvan je zegt daar zou ik ooit nog een wedstrijd mee willen rijden?
Jazeker. Ik ben het gewoon om met voorwiel aangedreven wagens te rijden.

In een achterwiel aangedreven wagen kan ik me ook zeker vinden. Mijn ambities zijn om toch zeker nog eens te kunnen starten met een BMW E36.

Is er een bepaalde wedstrijd die je nog niet reed en waar ga je graag eens aan de start zou staan?
Ja een realistische rally zeker. De 6 uren van Kortrijk ging me al een paar keer aan mijn neus voorbij omdat de wagen op dat moment nog niet klaar was. Dus dit jaar is het zeker de doelstelling om deze rally te rijden.

Is er een bepaald iemand waar je naar opkijkt omwille van zijn rijstijl of prestaties?
Jazeker. Ik zie graag sideways fun zoals de mannen Ceenaeme, Lietaer, Spillebeen, Maeyaert, Weys… Dit zijn toch altijd de mannen die de rally mooi maken.

Er zal ongetwijfeld een team rond je staan, zowel tijdens of na de wedstrijd. Wie zijn ze?
Mica Autosport zorgt altijd voor een uitstekende service. Ook mijn vriendin en schoonmama staan altijd op de eerste rij om elke rally mee te kunnen beleven met ons. Ook zijn er tal van vrienden die het wel tof vinden om te komen supporteren.

Zijn er mensen die je nog eens extra wil bedanken?
Eerst en vooral CD Motors Kortemark voor alle steun en materiaal die ik mag gebruiken. Ook wil ik graag Stibegro bedanken voor al het geen hij gedaan heeft. Ook Restaurant Lettenburg bedankt voor het extraatje. En ook nog eens bedankt aan mijn vriendin om mij in alles te steunen.

Glen bedankt voor je tijd en de fijne samenwerking. Wij wensen je alvast veel succes bij de vuurdoop van de nieuwe Peugeot 106 in de RS Moorslede.

RT2
RT1
Rally van Wallonië - Thierry Schloesser op titeljacht in Divisie 2
BRC
JBRC - Rallye de Wallonie - Zware concurrentie voor leider Jonas Dewilde
BRC
Genummerde deelnemerslijst Rallye de Wallonie
BRC
Elke BRC Powerstage voortaan live op TV
BRC
Mooi deelnemersveld voor 41ste Rallye de Wallonie
BRC
Cédric De Cecco start BRC campagne in Ralye de Wallonie
VAS
Wim Meulders: Drie decennia autosport met passie
Pieter Tsjoen Racing met Toyota GR Yaris Rally2 in Ypres Rally
BRC
Vande Walle – Truyaert kijken tevreden terug op hun thuisrally
BRC
Van de Vivere - Canoot maakten kennis met Skoda Fabia Rally2 in TAC Rally
X