In de Hemicuda Rally wou Kjell Vandenberghe opnieuw een mooi resultaat neerzetten met de Pistoletto BMW M3 van zijn vader. Rekening houdend met het vettig parkoers en de vierwielaangedreven wagens aan de start, mikten Kjell en co-piloot Tjorven Gouwy op een plaats bij de eerste 15. Om dit doel te realiseren werd er vanaf KP1 aangevallen.

Dat je bij aanvallen ook risico’s neemt, heeft Kjell aan de lijve mogen ondervinden. Op de eerste KP ging hij tweemaal rond en verloor bovendien nog wat tijd om de afgeslagen motor aan de gang te krijgen. De kopgroep was plots ver weg met een 40ste tijd algemeen. Na die eerste KP werd de ambitie dan ook een beetje bijgesteld. Een plaats in de top 20 zou mooi zijn.

Op de 2de KP, met de foutjes van de eerste KP nog in het achterhoofd, realiseerde het duo de 21ste tijd. In de stand klom men naar een 26ste plaats. Top 20 bleek plots haalbaar. Er werd zelfs stilletjes terug aan de top 15 gedacht. Vanaf de 3de KP werd opnieuw, zonder veel risico’s te nemen, de aanval ingezet.

KAMV
VAS

Met 4x een 14de tijd klom het team naar de 16de plaats. De twee volgende KP’s deden ze het met een 12de tijd nog iets beter. Maar in de algemene rangschikking stonden Kjell en Tjorven nog steeds 16de. Kjell kreeg dan ook de raad om deze 16de plaats vast te houden. Dit was echter buiten de winnaarsmentaliteit van Kjell gerekend. Op de laatste KP werd er een 8ste tijd gerealiseerd en hiermee werd in extremis nog de 15de plaats algmeen behaald.

“Natuurlijk ben ik ontgoocheld door de foutjes op de eerste KP,” reageert Kjell. “Maar al bij al hebben we toch kunnen bewijzen dat we ook op dit vettig parcours snel kunnen zijn. Het positieve is dat de kloof met de toch veel krachtigere BMW van Chris Algoedt kleiner wordt, soms een kwestie van een handvol seconden. Uiteindelijk finishen we nog als tweede BMW. Daar ben ik best tevreden mee.”

Natuurlijk vragen we ons af wanneer we jullie terug aan het werk zien.

“Voor de rest van het seizoen is er voorlopig niets gepland. Wij rijden geen enkel kampioenschap. Als we nog aan de start komen, zal het zijn om verder te leren.”

Zijn er reeds plannen voor volgend seizoen?

“Wat volgend jaar brengt, is ook nog een groot vraagteken. Wie weet brengt de Kerstman een heel mooi geschenk en mag ik de M-Cup rijden i.p.v. van mijn ouders. Of misschien wordt het een a la carte seizoen met mijn BMW M3, alhoewel deze nog in zijn blootje staat. Of misschien komt er een aantrekkelijke betaalbare cup voor junior piloten. Ik moet natuurlijk ook rekening houden met mijn broodjeszaak in Ardooie, maar ik kom zeker volgend jaar aan de start. Bij deze wil ik ook mijn ouders, sponsors, fans, stewards, organisaties en de service crew van DD Motorsport bedanken”

RallyTime animated
RT1
BRC
Ardeca Ypres Rally: Lefebvre en Loix als uitdagers
BRC
Ardeca Ypres Rally - Loix, Casier en Verstappen zijn er klaar voor!
BRC
Niels Reynvoet wint Sezoensrally na spannende finale
BRC
Startvolgorde Sezoensrally
BRC
BRC Masters - Jos Verstappen gaat voor winst in Sezoensrally
BRC
Sezoensrally - Eddy Buntinx start thuisrally als leider in de 2WD Trophy
BRC
Vincent Verschueren kijkt uit naar Sezoensrally
BRC
Sezoensrally - De Belgische top aan de start op de maaskiezel
47ste Sezoensrally - Padeltoernooi tussen enkele BRC-teams
BRC
Voorlopige deelnemerslijst 47ste Sezoensrally
X