Net zoals in de vorige jaren was ook dit jaar Glenn Rogiers van de partij in de Monteberg met de vertrouwde Opel Kadett. De overgang van een rallysprint naar een short rally was er niet de enige wijziging voor Glenn. Ook zijn co van dienst, Laure Poissonnier, las er voor het eerst de nota’s voor hem.

“Op de eerste proef was ik nog niet goed wakker,” doet Glenn zijn verhaal. “Ik was er te voorzichtig gestart wat resulteerde in een 9de tijd.”

“Aangezien ik nog geen rally reed ten tijde van de vroegere RS Reningelst was de tweede proef compleet nieuw voor mij. Daarom was het nog even voorzichtig aftastten om te zien hoe het parcours er bij lag. Desondanks reden we er toch nog de 5de tijd. Ook onze tweede doortocht op de Monteberg was beter dan de eerste, maar toch had ik het gevoel dat er nog meer inzat.”

VAS
BRC

“Op de 4e proef had ik van bij het begin het gevoel dat het redelijk goed zat. Daarom heb ik een tandje bijgestoken zonder risico’s te nemen wat resulteerde in de 2de tijd bij de historics. Door deze prestatie schoven we 2 plaatsen op in het klassement. We stonden nu op de 5de plaats. Voor de start van de 5de proef kwamen supporters en de organisatie ons waarschuwen dat de baan van aan de start tot boven nat was omdat de brandweer olie had opgekuist. Met de crash van 2 jaar geleden op de Monteberg in het achterhoofd werd er véél te voorzichtig gereden op dat stuk waardoor we een plaats zakten in het klassement.”

“Ondanks dat ik mij voorgenomen had om de 6de proef iets voorzichtiger te rijden dan tijdens de 4de proef reden we nog een 3de tijd. Een tijd die ongeveer hetzelfde was als op de 4de proef. In de regroup en voor de start van de 7de proef had ik de resultaten eens bekeken. Blijkbaar hadden we minder dan een seconde voorsprong op onze achtervolger, dus konden we niet anders dan een tandje bijsteken. Tot halverwege de proef had ik het gevoel dat er toch wel wat tijd vanaf ging zijn. Maar na een remzone kregen we plots problemen met de motor. Hij draaide precies maar op 3 cilinders. Daardoor reden we pas een 15de tijd. De vrees om de finish niet te halen zat er toch wel in. Gelukkig haalden we toch de finish en eindigden we zo op een 5de plaats bij de historics en een 2de  plaats in onze klasse.”

“Bedankt aan de co voor de samenwerking. Nogmaals bedankt aan de servicemensen, de supporters en mijn ouders en vriendin voor alle hulp en steun dat we iedere rally krijgen!”

RT2
KAMV
BRC
Michelin en Kronos Tyres zijn klaar voor het Kroon-Oil BRC 2024
BRC
Tom Boonen klaar voor volgend hoofdstuk in zijn rallycarrière.
VAS
Wout Coopman tankt zelfvertrouwen in Hemicuda Rally
BRC
East Belgian Rally - Spektakel en spanning verzekerd in de Oostkantons
BRC
63ste A&D Omloop van Vlaanderen - Veel outsiders willen favoriet Maxime Potty verrassen
BRC
Freddy Loix wint voor de tweede keer op rij de Aarova Rally
BRC
63ste A&D Omloop van Vlaanderen – Inschrijven aan voordeeltarief loopt ten einde
BRC
TAC Rally - Benoit Verlinde boekt een leerrijke overwinning
BRC
TAC Rally - PJ Maeyaert klopt Paul Lietaer in de sprint
BRC
Maxime Potty wint 48ste TAC RAlly
X