rv_6uk_2016-384

Het begon ergens rond het groot verlof. Gaan we meerijden? En zo ja, dan nog de grote vraag, met welke auto? We gingen langs bij DMS en daar beloofde zaakvoerder Paul Devos ons een competitieve wagen ter beschikking te stellen. Graag had ik met de Toyota Celica GT Four van vorig jaar gereden maar helaas was deze reeds verkocht. Geen paniek zei Paul, komt in orde.

Plots hadden we contact om een EVO X te besturen, wat ons wel aansprak. Maar zoals beloofd had Paul z’n woord hard gemaakt, het zou een Skoda S2000 worden. Top zeiden we, tot uitgerekend Paul de week erop met een nieuw fenomenaal voorstel aankwam. Renzo je zou beter met een turbowagen rijden, ik heb iets voor u. De Ford Fiesta R5 werd voorgesteld, wat bij ons insloeg als een bom en we meteen verkocht waren aan het voorstel.

Toen begon de 6 Uren van Kortrijk voor ons echt. Dankzij de nodige steun van vaste sponsors konden we het gevraagde budget vinden. De week voor de rally kwam de R5 aan, dit via een Franse privé eigenaar. Hij legde mij alles zeer goed uit, waarna we een klein beetje de auto aan de tand konden voelen. We waren direct verstomd, de wagen was perfect, alles professioneel. Toen kwam het in mij voor dat ik vele jaren rally heb gereden met veel minder materiaal! We naderden met rasse schreden de rally, en ons vertrouwen in de auto en rally was perfect. De test had ons veel vertrouwen gegeven.

RallyTime animated
RT2

Dan op zaterdag 26/11 begon het pas echt met de showproef op Lavano Moeskroen. Daar hadden we als doel de proef zonder risico uit te rijden. Je kan daar de rally niet winnen, enkel verliezen.

Op zondag begon het echte werk pas, nl 13 klassementsproeven tegen de klok. Onze eerste run verliep vrij goed. We hadden de intentie om telkens het tempo rustig op te drijven zonder risico’s te nemen.

Na de service vatten we de tweede lus aan met iets meer spirit. Maar helaas besliste de auto hier anders over, de motor sputterende. We konden niet verder dan deze lus zo afwerken, wat ons toch een pak tijd koste. Bij de volgende service werden de ontstekingen vervangen en terug hadden we een prachtige wagen ter onze beschikking.

We hebben dan ook deze 6-uren van Kortrijk zeer positief kunnen eindigen, en dat smaakt naar meer. Bij deze nogmaals dank aan onze sponsors, constructeur, Xavier de eigenaar en onze zeer talrijk opgekomen supporters.

Rallyteam Herpoel – Delorge

RT1
KAMV
BRC
Michelin en Kronos Tyres zijn klaar voor het Kroon-Oil BRC 2024
BRC
Tom Boonen klaar voor volgend hoofdstuk in zijn rallycarrière.
VAS
Wout Coopman tankt zelfvertrouwen in Hemicuda Rally
BRC
East Belgian Rally - Spektakel en spanning verzekerd in de Oostkantons
BRC
63ste A&D Omloop van Vlaanderen - Veel outsiders willen favoriet Maxime Potty verrassen
BRC
Freddy Loix wint voor de tweede keer op rij de Aarova Rally
BRC
63ste A&D Omloop van Vlaanderen – Inschrijven aan voordeeltarief loopt ten einde
BRC
TAC Rally - Benoit Verlinde boekt een leerrijke overwinning
BRC
TAC Rally - PJ Maeyaert klopt Paul Lietaer in de sprint
BRC
Maxime Potty wint 48ste TAC RAlly
X