Zaterdag 24 september stond de East Belgian Rally op het programma. Na onze deelnames in 2011 en 2012 in de historic klasse met in 2012 een 2e plaats algemeen historic en onze deelname in 2013 met een Subaru Impreza Gr. N, keken we er dus heel erg naar uit om eindelijk te kunnen deelnemen aan 1 van de mooiste wedstrijden van België met onze Porsche 996 GT3.
Sinds de shortrally van Kasterlee, waar we als nulwagen reden, konden we eindelijk met zekerheid zeggen dat het grootste deel van de kinderziektes uit de GT3 zijn. Niet alleen de electronica werd op punt gezet, ook de motor kreeg een volledige revisie.
We stonden afgelopen zaterdag dus aan de start met een volledig frisse motor die nog in rodage was. We konden dus niet meer doen dan voorzichtig starten en dan rustig aan opbouwen, het ideale scenario omdat we toch wat gebrek hebben aan wedstrijdritme.
Qua vermogen voelde de wagen vanaf de eerste proef zeer goed aan. Het tempo werd geleidelijk aan opgebouwd en al meteen werd op de tweede proef duidelijk dat de remmen niet de gewenste kracht hadden. We werden genoodzaakt om bij iedere situatie vroegtijdig op de rem te gaan, iets wat niet altijd even makkelijk was… waardoor we enkele malen rechtdoor gingen in een remzone.
Ondanks deze remproblemen slaagden we er iedere proef opnieuw in om een leuke secondenstrijd te strijden met de 997 GT3 van Schmelcher.
We kunnen dus terugkijken op een geslaagde rally. We zijn nu reeds een oplossing aan het zoeken voor de remmen en mogelijk komen we dit jaar nog 1x aan de start van een rally met de GT3.
Dankzij Dekens Classic Porsche, WD Parts (race & rally parts), Garage Ulenaers Henri, Carrosserie Govaerts Alken en onze service crew konden we starten in Sankt-Vith. We gaan nu alles in het werk stellen om partners te vinden zodat we een mooi programma kunnen rijden in 2017!