Ook na de TAC rally blijven de ambities van Jo Muylle, een stapje hogerop geraken, overeind. Het doel is om met een R2 wagen in het Belgisch junior kampioenschap te rijden. Met de Citroën DS3 R1 probeerde het JM rallyteam zich in Tielt in de kijker te rijden. Net toen dit leek te lukken, sloeg de pechduivel toe. Een gebroken aandrijfas dwong Jo Muylle tot opgave.

RT_opname zonder titel-9228

Ten opzichte van onze vertrouwde C2 is het natuurlijk even wennen. Het was even zoeken tot dat we de juiste remdrukregeling gevonden hadden. Na enkele runs was het vertrouwen er snel. Deze DS3 heeft een totaal ander rijgedrag, is minder agressief en laat zich soepeler besturen. Hij voelt heel stabiel en biedt veel vertrouwen in snelle waaiers, kortom de wegligging is fantastisch.” liet Jo Muylle ons weten na de shake down.

Op donderdag werd de wagen nog voorzien van nieuwe remmen en werd alles nog eens grondig nagekeken door het XLT team, zodat we met een perfecte wagen aan de start konden komen.” gaat Pieter Gouwy verder. “Op vrijdag zagen we bij onze laatste verkenningsronde dat bepaalde proeven er heel slecht bij lagen. Door de slechte staat van het parcours en de remproblemen op woensdag hadden we beslist om tijdens de eerste ronde rustig te starten en de wagen verder te leren kennen. Na de eerste 3 proeven kregen we de wagen steeds beter onder de knie en kwamen de tijden iets dichter op deze van onze concurrenten.

VAS
RT1

De tactiek van het team werpt zijn vruchten af. Op de vierde KP rijden ze met 5:50 de snelste tijd in de R1 klasse. En dit terwijl ze de wagen nog aan het ontdekken waren. Omdat de proeven er beter bij liggen dan tijdens de verkenningen, wordt er besloten om de lat nog een beetje hoger te leggen. Hoopvol, een beetje euforisch zelfs, wordt er in ronde 2 gestart. Al snel echter slaagt de stemming om naar ontgoocheling.
Voor de volgende ronde hadden we besloten de lat wat hoger te leggen want de proeven lagen er duidelijk beter bij dan tijdens de verkenningen. Zo konden we zien of we ook in het verdere verloop van de wedstrijd onze collega’s konden bij blijven. De euforie na KP4 sloeg echter snel om in ontgoocheling. Na enkele kilometers in KP5 hadden we plots een gebroken aandrijfas waardoor we de strijd jammer genoeg moesten staken. De ontgoocheling was enorm, zeker omdat het om een breuk ging waar zowel wij als het XLT team niets aan konden doen.” verduidelijkt Pieter Gouwy.

Jo Muylle werd gedwongen de strijd te staken in de TAC Rally, zijn ambities geeft hij echter niet op. Wie Jo kent weet dat het woord opgeven niet in zijn woordenboek staat. Daarom is het team nu reeds aan het uitkijken wanneer ze nog eens aan de start kunnen komen met de DS3.

Verder wil het team de partners Discotheek Club Verso, Agrimensor landmeters en XLT Autosport bedanken, alsook de fans voor alle steun.

JMteam

RT2
RT1
BRC
Ardeca Ypres Rally: Lefebvre en Loix als uitdagers
BRC
Ardeca Ypres Rally - Loix, Casier en Verstappen zijn er klaar voor!
BRC
Niels Reynvoet wint Sezoensrally na spannende finale
BRC
Startvolgorde Sezoensrally
BRC
BRC Masters - Jos Verstappen gaat voor winst in Sezoensrally
BRC
Sezoensrally - Eddy Buntinx start thuisrally als leider in de 2WD Trophy
BRC
Vincent Verschueren kijkt uit naar Sezoensrally
BRC
Sezoensrally - De Belgische top aan de start op de maaskiezel
47ste Sezoensrally - Padeltoernooi tussen enkele BRC-teams
BRC
Voorlopige deelnemerslijst 47ste Sezoensrally
X