In de aanloop van de TAC Rally waren de weersvoorspellingen niet rooskleurig. Net zaterdag zou de slechtste dag van het weekend worden. Regen vanuit het westen. Gelukkig kwam de aangekondigde regen later dan voorspeld en bleef het bijna de hele dag droog. Dit resulteerde in grote toeschouwersaantallen langs de proeven. Toeschouwers die duidelijk de nieuwe lay-out van de EVO VI van Wouter Muylle apprecieerden. De man achter Carrosserie Muylle opende het parkoers als 0-wagen en zag dat het goed was.

RT_opname zonder titel-9576

Dat een Mitsubishi EVO VI in de ‘WK kleuren’ van Tommi Mäkinen en Freddy Loix tot de verbeelding spreekt, is geweten. Maar het was toch even schrikken. Zoveel reacties had Wouter Muylle helemaal niet verwacht.

De reacties waren echt overweldigend. Ik had totaal niet verwacht dat het zo erg ging zijn. Iedereen was laaiend positief. Het talrijk opgekomen publiek, de piloten, de fotografen, de organisatie enz…  De EVO is ook gesigneerd door Freddy Loix. Voor hem is het een stukje nostalgie, het roept herinneringen op.” vertelt Wouter Muylle

RT2
KAMV

Wanneer er veel publiek is, durft het soms al eens mis te gaan. Zo waren er in de Rally van Haspengouw problemen met toeschouwers die te dicht langs de treinsporen liepen. Later moest er ook een KP geannuleerd worden. Zover kwam het in de TAC Rally niet.

Eerlijk, ik heb maar een keer moeten stoppen op KP Schuiverskapelle. We mogen zeker niet klagen. Er was veel volk op het parkoers en de toeschouwers stonden gedisciplineerd. Als het goed is mag het ook gezegd worden.

Ook voor Wouter ging het goed in de 43ste TAC Rally. Al had hij wel zijn bedenkingen bij het begin van de verkenningen.

De rally is veel beter verlopen dan ik gedacht had. Tijdens het begin van de verkenningen had ik geen goed gevoel. Het lag nat met diepe vettige uitgereden coupures. Maar naarmate de verkenningen vorderden kwam het vertrouwen. Het rijden zelf was super, we konden starten met droog weer en dat was erg belangrijk voor het vertrouwen. De laatste proef, KP Poelberg, moesten we in de regen rijden. We hebben daar een erg grote marge ingebouwd om zeker heelhuids aan de finish te komen. In de eerste ronde waren er een paar kleine mankementen aan de wagen. Tijdens de eerste service hebben JC, Sil en Mike dat perfect opgelost. De EVO VI liep daarna als een Zwitsers uurwerkje.” aldus een tevreden Wouter Muylle.

De volgende wedstrijd op het programma van het ERT team is de Rallysprint van de Monteberg. Naast de EVO VI van Wouter Muylle komen in deze wedstrijd ook de twee andere EVO’s van het team aan de start.

De volgende wedstrijd is de Rallysprint van de Monteberg. Daar gaan onze twee kopmannen strijden om de ereplaatsen of misschien wel de overwinning. Wie weet. Het zou een erg mooie beloning zijn voor het hele ERT team. Zeker na al het werk dat deze winter in de EVO IX R4 gestoken is. Voor mij wordt het terug een veiligheidsopdracht, namelijk het parkoers openen met de 0-wagen. Het is voor het eerst dat ik de Rallysprint van de Monteberg rijdt. Benieuwd wat dat geeft. Verder wil ik iedereen nog bedanken voor het machtig weekend, de vele leute en de goede zorgen dat we gehad hebben op het service.” besluit Wouter Muylle.

RT_opname zonder titel-0241

BRC
RT2
BRC
Niels Reynvoet wint Sezoensrally na spannende finale
BRC
Startvolgorde Sezoensrally
BRC
BRC Masters - Jos Verstappen gaat voor winst in Sezoensrally
BRC
Sezoensrally - Eddy Buntinx start thuisrally als leider in de 2WD Trophy
BRC
Vincent Verschueren kijkt uit naar Sezoensrally
BRC
Sezoensrally - De Belgische top aan de start op de maaskiezel
47ste Sezoensrally - Padeltoernooi tussen enkele BRC-teams
BRC
Voorlopige deelnemerslijst 47ste Sezoensrally
VAS
Monteberg Rally - Bjorn Syx geeft de zege niet uit handen
BRC
BRC MASTERS - Jimmy D'hondt op uithouding en regelmaat in Rallye de Wallonie
X