We keken uit naar de seizoensstart van 2016 aangezien het vorig jaar een pechjaar was. Het werd echter nog spannend om de wagen aan de start te krijgen. Woensdag moest de koppeling nog vervangen worden. Daarom een enorme dank aan alle personen die het verwezenlijkt hebben om de B4Dating-bolide aan de startklaar te krijgen.

RVH-M-2

We begonnen op met een rustig gevoel aan de wedstrijd en we zouden niet forceren in het voor ons onbekende Haspengouw. Finishen was de boodschap en indien mogelijk top3 in de Mcup.

Kp1 Afgelast

KP2 Heers 1 maakten we twee kleine foutjes, oorzaak was het minder goed lezen van de gemaakte nota’s door mezelf. Maar als co voelde ik dat de snelheid redelijk goed zat. Marc zelf had een minder goed gevoel. We realiseerden echter wel de 4de tijd in de Mcup.

RT2
KAMV

KP3 Horpmaal 1 voelde iets beter aan en we maakten de 3de tijd in de Mcup en algemeen stonden we al op de 17de stek en 3de in de Mcup. Het vertrouwen zou wel komen hoopten we.

Op Kp4 Walshoutem 1 kwam het pechduiveltje van vorig jaar opnieuw tevoorschijn. Na 500m in de KP was er een bout afgebroken in de versnellingsbak en kon Marc enkel gebruik maken van de 3de versnelling. Met nog 12km special zag het er slecht uit voor ons. Resultaat 61ste tijd en traagste van allemaal. We vielen terug van plaats 17 naar plaats 42 algemeen.
Gelukkig was het niet ver naar de service en de mannen van Schmid Racing hebben de B4Dating-bolide binnen de 30min kunnen herstellen. Een waar huzarenstukje thx Guys

Kp5 Opnieuw afgelast

KP6 Heers 2 weer geen echt goed gevoel, maar toch 4de tijd in de Mcup. Misschien was dan toch nog niet alles verloren.

KP 7 Horpmaal 2 werd een uiterst snelle tijd gezet wat resulteerde in 12de tijd algemeen.

KP 8 Walshoutem 2 weer zeer snel onderweg en nu zelfs een 11de tijd algemeen. We hadden opnieuw het goeie ritme te pakken zonder echt risico’s te nemen. We begonnen te voelen dat er misschien toch nog een podium in de Mcup zat.

De Laatste Boucle zouden we nog eens iets proberen.
KP9 Halle-Booienhoven 3 werd voor het eerst vandaag gereden. We wisten niet wat er te wachten stond. Geen supertijd gereden, maar ook niet echt veel moeten toegeven op de andere Mcuppers

KP10 Heers 3 begon de duisternis te komen. Hier 4de Mcup tijd. Ondertussen stonden we alweer 4de in de Mcup. Aangezien we niet snel naderden op de podium plaatsen, besloten we in het donker geen risico’s te nemen en onze plaats te consolideren.

KP11 Horpmaal 3 weer een 3de tijd in de Mcup, dit zonder echt vol door te duwen.

Kp12 Walshoutem 3 zouden we niks meer forceren en zorgen dat we de finish halen. We stonden 4de in de Mcup, derde was niet meer haalbaar en we stonden 1min voor op de 5de. Algemeen stonden we 18de. Gewoon de KP afwerken en de boel heel houden.

Uiteindelijk 4de plaats Mcup en 17de plaats algemeen. We hadden de ganse dag geen volledig goed gevoel en toch waren we snel. Jammer van de versnellingsbak problemen waar we terug vielen van plaats 17 naar plaats 42. Al bij al niet echt ontevreden en de B4Dating-bolide is snel, dat weten we nu wel zeker.

Voor de Tac rally die de volgende Mcup wedstrijd is, gaan we vol voor het podium.

RVH-M-1

KAMV
VAS
BRC
Cédric De Cecco start BRC campagne in Ralye de Wallonie
VAS
Wim Meulders: Drie decennia autosport met passie
Pieter Tsjoen Racing met Toyota GR Yaris Rally2 in Ypres Rally
BRC
Vande Walle – Truyaert kijken tevreden terug op hun thuisrally
BRC
Van de Vivere - Canoot maakten kennis met Skoda Fabia Rally2 in TAC Rally
BRC
2WD Trophy - Spelmans komt net te kort ondanks sterke inhaalrace
BRC
TAC Rally - 2WD Trophy - Faustin Lahy wint bij zijn debuut in Tielt 
BRC
TAC Rally - One-man-show van Paul Lietaer in Historic
BRC
TAC Rally - Kurt Braeckevelt de snelste in Divisie 2
BRC
TAC Rally - Leerrijke wedstrijd voor debutant Dré De Rycke
X