naamloos-1-2

Het weekend van pechduivel…

De verkenningen op zaterdag maakten ons duidelijk dat het een snelle uitdagende rally zou worden. Eentje met vele tricky plekjes. Maar dat schrikte ons niet af. Zo stonden we met volle moed aan de start van de show KP in Moeskroen. Echter net voor de start sloeg de pechduivel een eerste keer toe. Plots deed de intercom het niet meer.

Zodoende vroeg ik mijn co pilote Elien Verhaeghe om de nota’s iets luider te dicteren. Dat deed ze ook tot grote ontevredenheid van haar stembanden. De rondjes op de Lavano site waren redelijk gekend. Maar voor de rest van KP Moeskroen werd het al iets moeilijker. We deden beiden ons uiterste best om de finish te halen. Toen we de onze tijd zagen waren we zeker tevreden. 2de  tijd in klasse 2c en 3de  tijd algemeen in div 1-2. We waren dan ook een beetje verrast door de zeer goede chrono op de 1ste KP .

RT2
VAS

Dat het niveau in klasse 2C een stuk hoger ligt, mag je wel zeggen. Om mee te kunnen zijn, zouden we echt wel hard moeten gaan rijden. Vol goede moed stonden we zondagmorgen aan de start op KP ‘t Hoge. Maar opnieuw sloeg de pechduivel toe. Na 300 meter op de kasseien begon de wagen te sputteren. Een tweetal km verder reden we nog amper 20km per uur… We verloren om en bij de 10 a 15 seconden. Plots herpakte de motor zich echter en we waren weer weg. Uiteindelijk reden we nog een 5de  tijd in de klasse.

Na nog enkele KP’s gereden te hebben met een sputterende motor en een geannuleerde KP Tombroek mochten we naar de service. Met een voorlopige 3de plaats in de klasse 2C, ondanks het tijdsverlies, waren we zeer tevreden.

Op de service werd het probleem snel gevonden en opgelost. We maakten ons klaar om er nog eens vol voor te gaan. Maar opnieuw sloeg de pechduivel toe.  En raar maar waar op quasi dezelfde plaats als voordien. De servopomp gaf er de brui aan en dat net voor een rechts drie achter de kasseien. We gingen hierdoor bijna rechtdoor. Ik kon me nog tijdig herpakken. En servo of niet, we gingen er vol voor. Het was even wennen maar het ging uiteindelijk. Dit resulteerde in een 3de  tijd in de klasse.

Na 3 KP’s gereden te hebben zonder servo ging er op KP Tombroek, halverwege, opnieuw iets mis. Aan de flying finish werd snel duidelijk dat de koppeling en of de drukgroep beschadigd waren. We besloten om KP Bevergem nog te starten en deze aan een slakkentempo af te werken om zo alsnog op de service te kunnen geraken. Eenmaal aangekomen op de service was het probleem nog verergerd en besloten we om de handdoek te gooien.

Desondanks zijn we toch positief. We stonden gans het weekend op de 3de plaats in de klasse ondanks de problemen die we kenden. Verder reden we een foutloze rally. De snelheid was er, het vertrouwen was er. En een super goede samenwerking tussen mezelf en co pilote Elien Verhaeghe.

2016 was een zeer goed jaar voor ons. We werden klasse 1a kampioen en iedere rally ging het beter en beter. Graag wil ik alle co piloten bedanken voor het vertrouwen en inzet. Zonder jullie was dit allemaal niet gelukt. De vele trouwe supporters die er altijd staan voor ons, de vele fotografen alsook de baanposten die er in weer en wind staan. Daarnaast natuurlijk bedanken we ook de sponsors die ons de steun in de rug gaven. De mensen die de service deden, zowel Pedro Samaey Motorsport team alsook het Philcars team, die alles deden om de wagen tip top te houden.

Kortom bedankt iedereen voor 2016… op naar 2017.

RT1
KAMV
BRC
2WD Trophy - Vanton favoriet in Rallye de Wallonie
BRC
HBRC - Emile Tollet mikt op de dubbel in Rallye de Wallonie
BRC
Rallye de Wallonie - Vincent Verschueren: “Onze eigen wedstrijd rijden”
Rally van Wallonië - Thierry Schloesser op titeljacht in Divisie 2
BRC
JBRC - Rallye de Wallonie - Zware concurrentie voor leider Jonas Dewilde
BRC
Genummerde deelnemerslijst Rallye de Wallonie
BRC
Elke BRC Powerstage voortaan live op TV
BRC
Mooi deelnemersveld voor 41ste Rallye de Wallonie
BRC
Cédric De Cecco start BRC campagne in Ralye de Wallonie
VAS
Wim Meulders: Drie decennia autosport met passie
X