Een mix van VAS, RACB Criterium en ASAF wedstrijden. Dat is wat er op het programma staat van Luc Schoenmakers en Eddy Verdrengh. Het seizoen gaat van start in Landen waar er gestreden zal worden in het RACB Criterium in de Rally van Haspengouw. Meteen de eerste echte test van de nieuwe krachtbron in de Opel Ascona. Eddy Verdrengh aan  het woord.

“Het is vooral de bedoeling om rally’s te rijden waar we plezier aan beleven. Wedstrijden die we zelf graag rijden,” opent Eddy Verdrengh. “Zo zullen we dit seizoen een vijf à zes wedstrijden kiezen uit het VAS kampioenschap, RACB Criterium en ASAF kampioenschap. Bij het selecteren van de rally’s houden we ook rekening met onze sponsors. Het is dankzij hen dat we dit kunnen verwezenlijken. Dus is het niet meer dan normaal dat we in die wedstrijden starten waar ook iets aan hebben.”

“Onze eerste wedstrijd wordt het RACB Criterium in de Rally van Haspengouw. Daarna gaan we normaal richting Rallye de Hannut. Bedoeling is om er te starten in de Provinciale Historic wedstrijd. In 2015 wonnen we er de Historic PH/SR. Na het uitvallen in 2016 met een gebroken steekas, willen we in 2017 terug meestrijden voor het podium.”

KAMV
BRC

De krachtbron van de Opel Ascona werd in november 2016 vernieuwd. Net voor de Rally van Zuid-Limburg. Tevreden met de nieuwe motor?

“De Ascona kreeg inderdaad een nieuwe motor in november. Hij levert nu om en bij de 250 pk wat een winst betekent van 40 pk tegenover vorig seizoen. Mechanisch ging alles perfect in de Rally van Zuid-Limburg. Maar voor de wedstrijd zelf heb ik forfait moeten geven omwille van problemen aan de rug na een verhuis. Luc heeft toen met zijn zoon Niels gereden, wat voor deze jongen ook zijn eerste ervaring was als co-piloot. En ook al heeft hij dit zeer goed gedaan, echt voluit gaan durfde Luc niet in deze omstandigheden. Begrijpelijk na ons pechseizoen van vorig jaar en zoveel investeringen. Het zou sneu geweest zijn om het seizoen te eindigen met een sortie,” aldus Eddy.

“In de Rally van Haspengouw hopen we voluit te kunnen gaan met de nieuwe krachbron. We hopen op een parcours zoals de vorige editie. Vettig en soms snelle stukken, wat ons het beste ligt om te wedijveren met de voortrekkers.”

“Voor de service staat we zelf in en we kunnen ook rekenen op de hulp van de twee zonen van Luc, namelijk Niels en Stef. Tot slot wil ik onze sponsors Dakwerken Cauwenberghs, Containers De Peppers, Thierry Frit in Wespelaar, Autos Kris Boortmeerbeek en Traiteur Joeri Pleetinckx bedanken. Dankzij deze mensen hebben we een budget om 5 a 6 volwaardige wedstrijden te rijden,” besluit Eddy.

RT2
VAS
BRC
2WD Trophy - Vanton favoriet in Rallye de Wallonie
BRC
HBRC - Emile Tollet mikt op de dubbel in Rallye de Wallonie
BRC
Rallye de Wallonie - Vincent Verschueren: “Onze eigen wedstrijd rijden”
Rally van Wallonië - Thierry Schloesser op titeljacht in Divisie 2
BRC
JBRC - Rallye de Wallonie - Zware concurrentie voor leider Jonas Dewilde
BRC
Genummerde deelnemerslijst Rallye de Wallonie
BRC
Elke BRC Powerstage voortaan live op TV
BRC
Mooi deelnemersveld voor 41ste Rallye de Wallonie
BRC
Cédric De Cecco start BRC campagne in Ralye de Wallonie
VAS
Wim Meulders: Drie decennia autosport met passie
X