De weergoden waren ons gunstig gezind. Het bleef zo goed als droog tijdens de 10de ORC Canal Rally. Ideaal voor onze piloten om hun kunnen te tonen. Met een 14de plaats algemeen op 129 deelnemers, toonde Steve Brown dat hij progressie maakt in zijn leerproces.  Jimmy Taveirne verging het minder goed. Technische mankementen zorgden ervoor dat hij zich niet echt kon tonen.

RT_ORC-SBWe hebben een geslaagd weekend achter de rug. We hebben we veel bijgeleerd tijdens de ORC Canal Rally en we hebben de rally ook met een goed resultaat afgesloten. De wagen vertoonde geen problemen. Ook Lieven Capoen heeft zijn werk als co goed vervuld. Het was een leuk weekend. Ook een belangrijke wedstrijd voor sponsor “Paul Bossuyt” die uit de buurt afkomstig is,” laat Steve Brown weten. “Nog een dikke merci aan de service, de catering en de vele fans die samen zorgden voor een geslaagd weekend”.

Jimmy Taveirne en Tommy Aeck verging het spijtig genoeg minder goed. Maar we zijn er van overtuigd dat Jimmy, wanneer hij het potentieel van de wagen kan tonen, sterker zal terugkomen.

 

KAMV
VAS

Nadat de EVO zondagmorgen afgeleverd werd, startten we de eerste ronde vol goede moed. Bovendien was het droog weer, ons favoriete weer… Die eerste ronde werd echter een kleine ramp. We reden de eerste ronde zonder intercom, daarbovenop loste er een turbodarm even voor de finish van de tweede kp. Aan de start van de derde kp sprong de turbodarm er opnieuw af,” begint Jimmy zijn verhaal.

RT_ORC-JTMet verse moed, een nieuwe intercom en alles terug goed gemonteerd op naar de tweede ronde… Aan de start van de eerste kp van de tweede ronde was de koppeling echter even blijven hangen. Dit met een zeer naar en raar gevoel in het koppelingspedaal tot gevolg. We hebben zelfs even gedacht aan een opgave om verdere schade te voorkomen. Maar na een check van het Van Hoof service team, bleek het slechts om voornoemd probleem te gaan.

Dus nog maar eens met verse moed vertrokken, maar natuurlijk met een extra straftijd er bovenop wegens te laat inklokken. De volgende kp’s ging het geleidelijk aan weer beter, maar toch kregen we dan nog te maken met een haperende motor. Blijkbaar ook weer een futiliteit, maar voldoende om ons eigenlijk nooit echt te kunnen bewijzen. Enfin op naar de Rally van Wervik,” besluit Jimmy Taveirne.

RT_ORC-WMDe Rally van Wervik is de eerst volgende wedstrijd voor zowel Jimmy Taveirne als voor Steve Brown. Voor Wouter Muylle is er een langere rustpauze dan voor de andere ERT piloten.

Mijn volgende wedstrijd is de TBR Rallysprint. Een erg belangrijke wedstrijd omdat het enerzijds een van mijn thuisrally’s is en anderzijds omdat we er sponsor zijn. We zullen, in de komende weken, dan ook een mooie actie doen rond de TBR Rallysprint. Hou in ieder geval de facebook pagina van Carrosserie Muylle in de gaten,” aldus Wouter Muylle.

KAMV
RT1
BRC
Ardeca Ypres Rally: Lefebvre en Loix als uitdagers
BRC
Ardeca Ypres Rally - Loix, Casier en Verstappen zijn er klaar voor!
BRC
Niels Reynvoet wint Sezoensrally na spannende finale
BRC
Startvolgorde Sezoensrally
BRC
BRC Masters - Jos Verstappen gaat voor winst in Sezoensrally
BRC
Sezoensrally - Eddy Buntinx start thuisrally als leider in de 2WD Trophy
BRC
Vincent Verschueren kijkt uit naar Sezoensrally
BRC
Sezoensrally - De Belgische top aan de start op de maaskiezel
47ste Sezoensrally - Padeltoernooi tussen enkele BRC-teams
BRC
Voorlopige deelnemerslijst 47ste Sezoensrally
X