De 40e editie van de Sezoensrally, een wedstrijd waar we na een afwezigheid van 2 jaar heel erg naar uit keken, zeker omdat het toch een beetje een thuiswedstrijd is voor ons als Limburgers.

RT_Sezoens2016-JohanDekens-5154

Na de electronische storingen in de Haspengouwrally werden in de weinige vrije tijd wat updates gedaan aan de wagen. Veel tijd en vooral locaties om te testen waren er niet. Anderhalve week voor de wedstrijd konden we dan toch nog even een testritje doen om te zien of onze aanpassingen geholpen hadden. Helaas brak tijdens de test onze versnellingsbak. Alle mogelijke kanalen om aan nieuwe onderdelen te komen voor de bak werden gecontacteerd maar niemand die binnen de week nieuwe onderdelen kon leveren. Gelukkig hadden we zelf nog wat gebruikte onderdelen liggen om alles toch nog terug rijdend te krijgen. Uiteindelijk was de wagen donderdagavond om 23u klaar en volgde er nog een kleine testrit. Deze zag er goed uit dus konden we met een gerust hart vertrekken richting Bocholt.

Na een opgave in de 6u van Kortrijk eind vorig jaar en een haperende auto eerder dit jaar in de Haspengouwrally zou het dus de eerste maal zijn dat we de GT3 eens echt aan de tand zouden kunnen voelen.

RT1
RT2

RT_Sezoens2016-JohanDekens-5566

De eerste KP op zaterdagmorgen was het nog even zoeken naar de juiste versnelling om de T-situaties uit te komen want dit verschilde met de nieuwe verhoudingen wel wat ten opzichte van de oude versnellingsbak. We verloren dus iedere situatie wel 1 à 2 seconden maar we zaten onmiddellijk in het ritme van onze merkgenoot Robby Moers met slecht 0,5 sec. verschil. Op KP2 moesten we net geen 6 sec. toegeven en op KP 3 en 4 konden we zelfs nipt de snelste tijd draaien binnen RGT, ondanks het feit dat er af en toe terug een hapering kwam opzetten in de motor waardoor we niet boven 6500rpm konden gaan. KP5 Gerdingen begon dan weer zeer goed tot we in de fout gingen in een linkse bocht die vrij glad lag… De gracht was te dicht bij en het duurde ruim 4 minuten vooraleer de toeschouwers ons uit deze situatie konden bevrijden, waarvoor een zeer welgemeende dankjewel!!

In de 2e ronde begon de motorelectronica meer en meer te haperen waardoor we na 4 KP’s reeds 30 sec. verloren op Robbie Moers. Op KP10 sloeg dan het noodlot toe… op de 2e onverhardstrook ging op het display het alarm voor de koelwatertemperatuur af… ons eerste idee was een stukgeslagen radiator maar uiteindelijk bleek het een boutje te zijn van 4€ dat los gekomen is uit één van de koelwaterleidingen. Voor ons zat de wedstrijd er dus weer veel te vroeg op.

De wagen zal nu volledig gedemonteerd worden om niks meer aan het toeval over te laten. Een verder programma voor dit jaar is er niet meer aangezien de herstellingen het grootste deel van het budget opgeslorpt hebben, tenzij er zich toch nog nieuwe sponsors aanbieden.

RT_Sezoens2016-JohanDekens-5574

We willen nog graag de organisatie van de Sezoenrally feliciteren met hun 40e editie en hen bedanken voor de goede organisatie en de mooie KP’s. De nieuwe KP Steenberg was zeker en vast de moeite!

Ook een welgemeende dankjewel voor de servicecrew en iedereen die de laatste week zijn steentje heeft bijgedragen om onze GT3 toch nog klaar te krijgen!!

BRC
RT1
BRC
2WD Trophy - Vanton favoriet in Rallye de Wallonie
BRC
HBRC - Emile Tollet mikt op de dubbel in Rallye de Wallonie
BRC
Rallye de Wallonie - Vincent Verschueren: “Onze eigen wedstrijd rijden”
Rally van Wallonië - Thierry Schloesser op titeljacht in Divisie 2
BRC
JBRC - Rallye de Wallonie - Zware concurrentie voor leider Jonas Dewilde
BRC
Genummerde deelnemerslijst Rallye de Wallonie
BRC
Elke BRC Powerstage voortaan live op TV
BRC
Mooi deelnemersveld voor 41ste Rallye de Wallonie
BRC
Cédric De Cecco start BRC campagne in Ralye de Wallonie
VAS
Wim Meulders: Drie decennia autosport met passie
X