De Rallysprint van de Monteberg kon vorige zondag weer rekenen op een prachtig deelnemersveld. Ook de 3 EVO’s van het Evo Racing Team stonden aan de start om 4x dezelfde proef te rijden. In tegenstelling met het mooie deelnemersveld, gaf het mooie weer niet thuis. Wind, regen, hagelbuien, zonneschijn… het leken wel 4 seizoenen op één dag, die het ‘tricky’ parkoers nog verraderlijker maakten.

RT_Wouter_Muylle

De Rallysprint van de Monteberg was een sprint waar het weer een grote spelbreker was. Het was de eerste keer dat ik de Rallysprint van de Monteberg reed. Met 2 verkenningspassages op zaterdag, was het zondag mijn vuurdoop.” laat Wouter Muylle weten. “Maar het is goed verlopen voor mij. Het was wel oppassen op bepaalde plaatsen omdat het erg glad was. Onze ‘Safety EVO’ gaf echter geen enkele krimp. De sfeer zat goed. Ook het publiek toonde de nodige discipline.” Een geslaagde editie voor Wouter Muylle kan je dan wel zeggen. Een gerucht op facebook zorgde echter toch nog voor mixed feelings. “Het enige negatieve dat ik heb overgehouden aan de Monteberg, is dat er een gerucht de ronde deed op facebook dat ik eraf gegaan ben in de laatste ronde. Met een tijd van 06.01 is dat echter niet mogelijk. Door zo’n uitspraken kan ik echter in diskrediet komen bij verschillende organisaties. Je weet dat dat een onderwerp is dat nogal gevoelig ligt wanneer je met de 0-wagen rijdt. Bij deze wou ik dat toch eens rechtzetten.”

RT_Steve_BrownVoor Steve Brown en Lieven Capoen was de Rallysprint van de Monteberg de volgende stap in het leerproces. Het duo had zich voorgenomen om geen schuiver te maken met de EVO IX. Een serieuze hagelbui besliste er echter anders over.
De eerste ronde zijn we voorzichtig begonnen. We maakten geen foutjes.” vertelt Steve Brown. “Tijdens de tweede ronde hadden we een beetje pech. We moesten langer wachten voordat we mochten starten. Hierdoor kregen we, net na onze start, een felle hagelbui over ons heen. Toen we uit het bos kwamen lag de weg bezaaid met hagelstenen. Dit had als gevolg dat de wagen onbestuurbaar was. We schoven rechtdoor en hebben daarbij ongeveer 3,5 minuten tijd verloren. Voor de rest hebben we wel enige ervaring kunnen opdoen voor de toekomst”.

KAMV
RallyTime animated

RT_Jimmy_TaveirneJimmy Taveirne liet in de voorbeschouwing reeds weten dat een rallysprint niet echt zijn ding is. Net zoals dat regenweer niet aan hem besteed is.
Ik had reeds aangegeven dat ik de Rallysprint van de Monteberg als een test zag. Zoals ik voorspeld had, werd de sprint voor Tommy en mij een tegenvaller. Bij een sprint krijg ik de kans niet om in het goeie ritme te komen. Neem daarbovenop nog eens 4 seizoenen in 1 dag als toetje en het was de ideale cocktail om te mislukken voor ons.” aldus Jimmy Taveirne. “In de eerste ronde kregen we te kampen met een losgekomen bougiekabel, niet erg op zich maar dadelijk een twintigtal seconden verliezen ten opzichte van de concurrentie is fataal in een sprint. Maar dat in het midden gelaten, het zat gewoon niet goed in het kopke. Het lukte me niet eens om deftig te starten, dus deze Monteberg is een wedstrijd om zo snel mogelijk te vergeten voor ons. Op naar de ORC Canal Rally met verse moed en liefst een frisse kop.”

Net zoals Jimmy Taveirne, starten ook Wouter Muylle en Steve Brown in de ORC Canal Rally.

RT1
VAS
Rally van Wallonië - Thierry Schloesser op titeljacht in Divisie 2
BRC
JBRC - Rallye de Wallonie - Zware concurrentie voor leider Jonas Dewilde
BRC
Genummerde deelnemerslijst Rallye de Wallonie
BRC
Elke BRC Powerstage voortaan live op TV
BRC
Mooi deelnemersveld voor 41ste Rallye de Wallonie
BRC
Cédric De Cecco start BRC campagne in Ralye de Wallonie
VAS
Wim Meulders: Drie decennia autosport met passie
Pieter Tsjoen Racing met Toyota GR Yaris Rally2 in Ypres Rally
BRC
Vande Walle – Truyaert kijken tevreden terug op hun thuisrally
BRC
Van de Vivere - Canoot maakten kennis met Skoda Fabia Rally2 in TAC Rally
X