Foto Karel Leeuwerck Photography

Vooraf misschien naar voor geschoven als de grote favoriet voor de overwinning, maar zoals je waarschijnlijk wel weet moet er eerst gereden en gefinisht worden en spelen er tal van factoren mee! Het zou de rally van de banden worden voor ons…

We begonnen al ‘s morgens met 20 verschillende apps van buienradar of weersvoorspellingen voor een juiste keuze voor de eerste lus… We starten met opgesneden slicks want “we gingen normaal juist voor de vlaag terug aan service zijn…” Net voor start eerste KP op Moorslede begonnen de eerste druppels te vallen en halfweg de kp gingen de hemelsluizen open. Dus was het alle hens aan dek om de cosworth op de baan te houden en heelhuids de finish te halen. Idem voor Dadizele 1. Volle regenbanden waren hier de beste keuze, maar niet de onze dus.

We verloren toch al redelijk wat tijd op Noyelle die met zen 4×4 toch in het voordeel was en ook op de 2 porschisten De Keyser en Mylleville. We eindigden de eerste boucles op een 7e plek bij de histo’s op al kleine 25 sec. en 18e algemeen. Na de service waar we nu wel regenbanden oplegden bleken deze vooral op de lange proef van Dadizele vanaf halfweg de kp te warm te komen… resultaat terug tijdverlies. Na 2e ronde stonden we 5e bij de oudjes maar wel reeds met een goeie minuut achterstand. Nog veel werk aan de winkel dus.

RT1
VAS

Vol goeie moed vatten we de 3e ronde aan met het mes tussen de tanden. Dit met misschien net iets te veel risico. Op de rondrit sneden we een linkse waaier iets te vlug in zodat we de volgende rechtse iets te diep in de coupure uitkwamen alwaar een mooie steen klaarzat om onze rechter voorband een zoentje te geven. Een leegloper tot gevolg waarbij we bij de waaiers na de start de bomenrij net van iets te dicht zagen passeren. We beslisten om te stoppen en de band te vervangen op de Kp. Nog een boulonneuse die weigerde mee te werken en een goeie 3 minuten verloren. Weg klassement dus.

Al zat het gevoel wel goed en dus besliste we om de laatste 3 proeven nog es alles op alles te zetten (zonder over de limiet te gaan). Met 3 mooie scratchen op een rij mogen we al bij al toch tevreden zijn over de wagen en zijn snelheid en sluiten we de rally af op een 8e plek bij de historics en 24e algemeen.

Dikke proficiat aan Damon Noyelle met de overwinning! Ook al ben je met een 4×4 misschien wel in het voordeel, vooral bij nat weer, je moet ook nog steeds de auto op de baan houden en snel rijden! Leuk dat we nieuwe speelkameraad bij hebben bij de historics! Smaakt naar meer.

Besluit; de Sierra is een moeilijke achtertrekker om zeker bij regenweer de pk’s op de baan te houden! Dikke merci aan de service gasten, die het na het plotse overlijden van Greg’n eerder deze week met een man minder moesten doen! Het gaat je goed maat! R.I.P.
Bij deze willen we ook nog eens al onze sponsors bedanken om samen met ons terug het seizoen aan te vatten!

-Coeman Decoratie
-Schrijnwerk Couvreur
-Yprauto carrosserie
-Vloeren Steven Claerbout
-Deceuininck Clarklift
-Kantoor Verstraete VVR
-Denicol Lubricants
-IBS banden
-Stones & Tiles
-Trappen Verschaeve
-Bell Works
-Bart Deraedt
-Garage TN motors
-Café de L’europe

RallyTime animated
RT2
BRC
Rallye de Wallonie - Niels Reynvoet wint na een waanzinnig spannende finale
BRC
2WD Trophy - Vanton favoriet in Rallye de Wallonie
BRC
HBRC - Emile Tollet mikt op de dubbel in Rallye de Wallonie
BRC
Rallye de Wallonie - Vincent Verschueren: “Onze eigen wedstrijd rijden”
Rally van Wallonië - Thierry Schloesser op titeljacht in Divisie 2
BRC
JBRC - Rallye de Wallonie - Zware concurrentie voor leider Jonas Dewilde
BRC
Genummerde deelnemerslijst Rallye de Wallonie
BRC
Elke BRC Powerstage voortaan live op TV
BRC
Mooi deelnemersveld voor 41ste Rallye de Wallonie
BRC
Cédric De Cecco start BRC campagne in Ralye de Wallonie
X